Det skrämmer mig


Jag har alltid sagt att jag inte vill skaffa barn. När jag säger att inte skaffa barn, då menar jag det bokstavligt talat. Jag vill inte "skaffa", alltså vara gravid och föda. Däremot så vill jag ha barn! Det är faktist skillnad! Dock skulle ingenting fungera utan det andra.. därför är jag delad. Läste en artikel på Aftonbladet om en författare i Frankrike, hon ångrar att hon skaffade barn och listar nu upp nackdelarna med att ha barn i en bok. Hon nämner ingenting av det jag fruktar, graviditeten och förlossningen. Utan istället de som kommer efteråt, det jag ser fram emot. Att ta hand om barnen och se dem växa upp, det måste vara underbart! Men jag kommer nog aldrig få se mina barn växa upp, den här skräcken för att föda lägger sig nog aldrig.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!

Har du aldrig tänkt på att du kan adoptera barn? Det finns hundratusentals föräldralösa barn i världen som behöver en familj. Man behöver inte avstå från föräldraskapet för att man inte vill eller kan föda barn själv. Lycka till!

2008-04-19 @ 16:01:41
Postat av: natalie

Ja, det kan vara skrämmande att föda barn men man gör som tur e inte det varje dag ;)

2008-04-19 @ 19:50:29
URL: http://nataliiiiiiie.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tror att du kommer ångra om du inte föder barn. Jag ser inte heller fram emot att föda och speciellt inte den närmsta tiden efter eftersom jag hatar när barn skriker. Men jag tror att det är en upplevelse som vi kvinnor inte får missa.

2008-04-19 @ 21:21:56
URL: http://carolinesandqvist.blogg.se/
Postat av: alexandra

Jag tror ingen kvinna ser fram emot att föda, visa har ju också oehört hög smärtgräns. I mean! Vem ska ta hand om dig när du är gammal och grå, barnbarn skulle ju vara urmysigt! ;)

2008-04-21 @ 11:36:25
URL: http://alexandramellin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0