Sleeping beauty?

image358

Är det inte höjden av lycka, att vakna vid 6-snåret på morgonen, titta på klockan, insé att det är helg och sen krypa ner igen? Enda sen jag började gymnasiet har jag kommit på hur mycket jag älskar att sova. Det har varit mycket lättare att somna på kvällarna och mycket svårare att gå upp på mornarna. Undrar varför, jag gör ju inte så mycket mer om dagarna nu  än i grundskolan. Nu för tiden kan det till och med hända att jag går och lägger mig när jag kommer hem på eftermiddgarna. Det är verkligen hur skönt som helst!

Förr brukade jag vara en riktig nattuggla. Jag kunde verkligen inte sova, spelade ingen roll när eller var. Med min syster är det tvärt om. Hon kan somna i en mening, brukar vi säga :P.  I bilen, på planet, i karuseller, på toaletten och ja lite här och där och var som helst. Men som tur är sover hon även på natten. Det är en riktig upplevelse att dela rum med henne. Hon brukar nämligen prata i sömnen. Av erfaranheter har jag nu förstått att det är nästan helt omöjligt att höra vad som sägs eftersom allt kommer i en enda röra. Men en gång gick det faktist att höra, det var när vi var och åkte i husbilen i somras. Som vanligt på somrarna så spelar vi ju väldigt mycket kort, mest poker. Så en natt så vaknar mamma av att min lillasyster ligger och mumlar. Helt plötsligt säger hon, högt och tydligt " Jag tror jag lägger klöverdam!" haha det är helt sant, och vi har lika roligt åt det fortfarande. Snacka om kortspelsberoende!

Kommentarer
Postat av: Hedda

Hahahahaha! En ricktig pokerräv alltså!

2007-09-14 @ 16:01:29
URL: http://heppsi.blogg.se
Postat av: ebba

Jag tycker också at det är underbart att sova. Speciellt om man är sådär suupertrött!

2007-09-14 @ 16:03:09
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: Elin

åh de är underbart att sova!
haha din syster är rolig:P

2007-09-14 @ 16:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0