Skillnaden på dans och dans

 Jag vill inte ta på mig kortkort kjol och halterneck-linne. Jag vill inte bege mig ut på stan vid 11-tiden en kall fredagkväll. Jag vill inte supa mig full och sen försöka mig in på något fjortisdisco. Jag vill inte stå där inne och se vem som kan skaka rumpan bäst till " shake that as for me ". Jag vill inte trängas så jag knappt får luft. Jag vill inte höra samma typ av musik hela kvällen och göra samma rörelser till. Jag vill inte komma hem igen några timmar senare och känna mig spyfärdig.

image421

Jag vill ha sommar. Jag vill ta på mig den vita sommar-klänningen. Jag vill locka håret och sen sätta en blomma i det. Jag vill ta cykeln ner till sjön. Jag vill se glada och nykra människor flockas kring den runda dansbanan av trä. Jag vill höra musiken från live-bandet på den lilla scenen i mitten av dansgolvet. Jag vill bli uppbjuden. Jag vill dansa hela natten. Jag vill se solen gå upp på andra sidan sjön när jag lycklig och kär beger mig hemmåt.

- Jag borde varit född för 40 år sen eller hur?

Kommentarer
Postat av: Hedda

Håller helt med dig! Vem vill vara gjord av plast när man kan vara sig själv?

2007-10-02 @ 20:36:04
URL: http://heppsi.blogg.se
Postat av: Anonym

ja, du borde nog ha varit född för 40 år sen...kan inte du födas om med mig?

2007-10-02 @ 21:17:50
Postat av: elin

Gu va mysigt det där lät! det där sista alltså :P

2007-10-02 @ 21:38:02
Postat av: tilda

Gud vad bra skrivet, som taget ur mina tankar! Uh... jag borde nog också varit född för 40 år sen..

2007-10-02 @ 21:40:31
URL: http://aouch.blogg.se
Postat av: Kim

Jag borde också vara född för 40 år sedan.... ibland kan jag känan mig gammaldags när jag inte vill supa mig alldelas för full som många andra gör...

2007-10-03 @ 16:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0