Take me away!

- Nån som har lust att rymma hemifrån med mig?!

Kunde inte låta bli att kolla på " Pippi Långstrump på rymmen" som gick på tv imorse, bara för att minnas tillbaks lite. Det var min absoluta favoritfilm när jag var liten. Blir så avundsjuk, jag vill också bara sticka ifrån allt sådär. Åka ut i Sverige och bara se sig omkring, utan att ha några som helst bestämda resmål. För att göra det behöver man ju inte vara världens starkaste eller ha en prickig häst. Men det skulle underlätta att ha fyllt 18 och kunna köra bil. Eller ha som en kompis till mig, frikort hos SJ. Hur lyxigt är det inte?

- Äh jag tror jag drar till Stockholm och shoppar idag! Eller nä, jag åker ner till skåne och badar.
Livet är orättvist, speciellt vid tanke på att den här personen inte utnyttjar kortet utan är en sån där "Det-är-väl-inge-fel-på-Örebro?-människa"  Galning med andra ord. För hur mycket skulle inte jag ha användning av ett sånt kort? Jag som inte klarar av att vara kvar en månad på ett och samma ställe. Fast när jag tänker efter så har jag det ganska bra när det gäller att resa runt. Jag har släkt i Karlstad som jag får åka och besöka nästan en gång varje månad. Jag får låna en lägenhet i Stockholm nästan helt gratis hur ofta jag vill, har en sommarstuga som jag också kan åka till hur ofta jag vill ( - Ligger flera mil från Örebro så det räknas faktist! ) Får åka utomlands en gång per år. Dessutom får min familj låna både Husvagn och Husbil gratis att åka runt i så mycket vi vill på sommrarna.
Men jag vill ju ut och tågluffa!! Upptäcka Sverige, ta med en kompis och vara borta hela sommaren. Börja med Göteborg sen fortsätta neråt längs väskusten, ner till mitt älskade Helsingborg och sen Lund, Malmö, Falsterbo, Smygehuk, Ystad, Kristianstad, Karlskrona, Kalmar och ja, jag skulle kunna hålla på hur länge som helst haha! Jag hade faktist ingen karta när jag rabblade upp dom där, den sträckan kan jag allt! Om dom hamnade i rätt ordning vet jag inte... Men det är det jag menar med en sån där slump-resa. Man behöver inte ha någon Resplan, man bara åker och ser vart man hamnar, trivs man på ett ställe stannar man, trivs man inte så sticker man vidare.
Men aja, det är långt kvar till sommaren så vi får se hur det blir med det. Just nu går jag och håller tummarna för en shoppingresa till Ullared, för då skulle jag ju iallafall vara halvvägs till Skåne, och en jäkla massa nya kläder tackar man ju inte nej till heller. Sen till Sportlovet lutar det åt några dagar i Stockholm, och det brukar ju inte heller vara fy skam :P. Förhoppningsvis blir det även Göteborg frammåt i mars, Toppen! Jag behöver verkligen lite att se fram emot.

Se så många trevliga platser vi har här i Sverige egentligen. -Så varför gud då placerade mig i självaste helvetet vette fan...


Kommentarer
Postat av: Marielle

Vilken resperson du är.
Önskar hade jag hade körkort nu så jag kunde åka dit jag aldrig kommer till ändå.

2007-01-07 @ 22:07:45
Postat av: Madde

Sticker du så hakar jag lätt på ;) Det där lät kul! Underbara Skåne!

2007-01-08 @ 14:20:08
Postat av: Mika

haha kom till Karlskrona och hälsa på mig ;)

2007-01-11 @ 18:22:37
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Jessica

Marielle: - haha ja de kanske jag är lite grann. Men börja träna så hinner du ju skaffa körkort till i sommar =)

Madde: - Klart du ska me ;)

Mika: - Jaa, Karlskrona är ju jättefint! Har vart där o campat ett par gånger!

2007-01-11 @ 19:07:16
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0