Det hände mig med

image560

En av dagens huvudnyheter handlar om det charterplan på väg till thailand som är över 2 dygn försenat. Fly förbannade resenärer sitter fast på Arlanda i väntan på att få åka iväg, samtidigt som ett lika många antal sitter på en strand nere i Thailand och väntar på att få åka hem.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1503583.ab

Man kan säga att jag kan relatera ganska bra till dom sistnämnda, för 5 månader sen var de jag som var strandsatt. Fast fortfarande minns jag hela den resan väldigt väl. Vi hade haft en helt underbar vecka där nere i Bulgarien när vi på fredan packade våra väskor berädda på att åka hem. Då kom de, chock-sms:et, som talade om att vårat plan var elva timmar försenat. Jag hade aldrig varit med om en försening förut så tyckte de kändes jätte jobbigt. Elva timmar är en lång tid, speciellt utan hotellrum. Inte visste vi väl då att dom där elva timmarna skulle hinna 3 dubbla sig innan vi fick komma hem. Så för att göra en lång historia kort, vi skulle åkt hem på fredan men de blev på söndan. Det var ett riktigt äventyr alltså, dom där dagarna, att vara strandsatt  i ett främmande land. Under ett dygn visste jag inte äns var en stor del av min familj befann sig ,eftersom hela resesällskapet splittrades i kaoset.  Jag hamnade på något skumt ryskt hotell och där.. nä, de är en lång historia föresten! :P Vill ni veta mer så kan ni läsa hela min reseberättelse här.


- Visst är de otroligt synd om mig som satt fast i de här paradiset i 2 dygn för mycket?! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad mysigt det såg ut :)

2007-12-20 @ 21:12:57
URL: http://lke.blogg.se
Postat av: Jonna

Åh va spännande de där lät! haha måste läsa hela historien. Ser ut att vara ett superhärligt sätlle med.

2007-12-20 @ 21:17:40
Postat av: rebecca

svar: usch då. nej de är inte roligt nånstans. därför är det otroligt skönt med lov!

2007-12-21 @ 00:43:19
URL: http://rebecita.blogg.se
Postat av: Maria

Ojj! Kunde ni inte vara kvar på hotellet? För det fick vi, eller ja emm man fick betala några hundra extra. Men resebolaget ni åkte med, kunde inte de göra något? Ja flyg resan dit var hemsk usch.. Rena fritt fall.
Kan tänka mig, sitta där i det stekande vädret :/
Vi hade det super kul, bodde ni med på flamingo? Men maten var ingen vidare.

Merry Christmas =)/Maria

2007-12-24 @ 14:40:47
URL: http://doucevie.fashionblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0