Jag ser på när min lillasyster blir överkörd

Det här kanske blir ett långt och trist inlägg, men det får göra detsamma. Jag måste få skriva av mig om det här någonstans..


Min lillasyster köpte en tröja den här helgen, från MQ för 500 spänn, vilket hon betalade för helt själv då. Idag hade hon på sig den i skolan, och blev mobbad. Varför? Den var rosa. På rasten sen var hon hem och bytte kläder, och just nu är hon och mamma iväg tillbaks till MQ och lämnar tillbaks tröjan. Det är ju då inte för att min lillasyster inte tycker om tröjan, utan för att hennes klasskamrater inte gör det. Hur sjukt är det inte? Jag blir så jäävla förbannad!
Det värsta är att jag blir inte förvånad längre, det är inte första gången det här händer. Jag har själv varit med om det, jag har själv gått på samma skola och ständigt fått kommentarer om vad jag har på sig, ständigt hört folk viska bakom ryggen. Minns en gång i åttan då jag hade en rosa urringad tröja på mig, och blev kallad för Barbie. Skillnaden mellan min syster och mig är väl dock att; Jag bryr mig inte, det gör hon. Hon tar till sig nåt så in i helvete. Jag vet inte hur många gånger hon har kommit hem från skolan och varit ledsen. Det var en lättnad för mig när jag fick lämna den skolan, trodde all skitsnack, konstiga blickar och elaka kommentarer skulle vara över. Nu får jag se min syster gå igenom exakt samma sak. Det blir skitjobbigt för mig också. Jag vet ju att min syster är mycker mer lättpåverkad av andra än vad jag någonsin varit, det blir en hårdare smäll för henne. Istället försöker jag övertyga henne om att göra det som jag aldrig vågade, att fly. Det är inte bara hon som tillslut inte orkar mer, även jag, jag fullständigt kokar av ilska varenda gång detta händer. Slå mig, mobba mig så mycket ni vill, men våga inte yttra så mycket som ett ont ord om min lillasyster!


Kommentarer
Postat av: Mika

Fyfan.
Din syster är ungefär ett halv år yngre än mig. Och hon ska bli mobbad för att hon har en rosa tröja?
det är så jävla hemskt.
Jag är så otroligt glad att jag bytte skola i fyran, till en liten skola där alla känner alla och alla får vara precis som de vill. Jag skulle lätt kunna gå till skolan i högklackat, rosa klänning och prinsesskrona utan att någon skulle fälla en elak kommentar. och även om de gjorde det skulle jag inte bry mig.
Det blir ju bara värre när man bryr sig.... usch. Jag tror ändå att din syster är glad över att ha en storasyster som bryr sig så pass mycket som du gör! :)

2008-03-26 @ 19:19:36
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Hedda

Håller med Mika: Fyfan!
Det ska inte behöva vara såhär. Jag vet hur det är att behöva utstå blickar och hårda ord, ingen ska behöva ha det så!

2008-03-26 @ 19:35:53
URL: http://heppsi.blogg.se
Postat av: Christina

Åh, man blir så arg när man hör om sånt där!
Jag har haft turen att aldrig gått i en skola där man fäller elaka kommentarer om varandras kläder.
Jag vet inte vad jag skulle göra om någon sade något sådant till mig.. troligtvis lacka ur och säga något elakt tillbaka. Det förbättrar ju inte situationen men jag kan inte bara ta åt mig saker utan att "slå tillbaka".
Btw, vad är det för fel på färgen rosa??
Åh, vad sur man blir!

2008-03-26 @ 20:20:50
URL: http://christina08.blogg.se
Postat av: Marie

usg vad hemskt. fick stå ut med liknande saker förra året i ettan. fast det var mer tysta kommentarer, viskningar och blickar...

2008-03-27 @ 10:33:02
Postat av: åsa

högstadiet är allmänt en pain in the ass-period. förstår inte att folk kan va så elaka! man borde kunna få va som man vill, klä sig som man själv vill..

2008-03-27 @ 11:07:51
URL: http://gnizzel.blogg.se/
Postat av: gabriella

whaat, är hennes klass så störd? sjukt! jag hade rosa i 7:an såsom alla andra, rosa är som vilken jävla färg somhelst! grrrr*!

2008-03-27 @ 17:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0