Believe in Russia

Ryssland har sedan många år tillbaka varit mina favoriter bland låtar i ESC, tycker dom har leverat bra nästan alla år. Särskilt myckte tyckte jag om deras bidrag från 2006, Dima Bilan - Never let you go. Ni minns den där lilla söta killen med ballettdansare på scenen och en som kom upp ur pionot liksom? Sjukt snyggt, och otroligt bra låt! I år är det samma kille vi får se, Ryssland har valt att köra ett säkert kort genom att skicka Dima Bilan igen. Den här gången sjunger han en ballad producerat av ingen mindre än Timbaland. - Believe Me


Jag har lyssnat på den flera gånger nu och börjar verkligen gilla den. Det är egentligen ingenting jämfört med hans förra ESC-hit men ändå, riktigt bra! Stör mig dock på hans engelska, som inte är den bästa. Lyssna bara på sättet han utalat Impossible. För övrigt, tror jag Rysslands chanser är minst lika goda i år som alla andra år, de är en typist balkan-ballad. Och jag tror de är ballader som kommer ligga i topp under årets Eurovision song contest. Kanske vi borde skicka Sanna nielsen i all fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0