What's the noice about Sälen?

Okej, vad det gäller resan så är de bara tre ord som räcker:  Aldrig.Mer.Sälen!

image595

Nej tack! Jag längtar inte tillbaks! Till att börja med.. 4 timmar i bil! Fyfaaaan varför ska de vara så långt? Jag betedde mig som ett litet barn där i baksätet,
" Pappa är vi framme snart?!". Sen kom vi då upp till Högfjället där vi skulle bo och fick vänta aslänge på nyckeln till stugan typ. Men stugan var ganska okej sen faktist, lagom stor och så. Nästa dag skulle vi ju då ut i backen men då upptäckte vi hur otroligt litet högfjället är, bara 2 backar ju! Så vi bestämde oss för att dra till Lindvallen istället för de sägs ju vara störst och bäst. Vi tänkte ta bussen dit så vi gick och väntade på den i 20 minuter, men den kom aldrig! Så då fick vi gå tillbaks till backen i högfjället och ta liftvägen till Lindvallen, vilket tog över en halvtimme och var så otroligt tråkigt, och kallt! så när vi kom till toppen av Lindvallen gick vi in för att ta oss en kopp varm choklad, 30 spänn gånger 7, you do the math! Och det var en otroligt liten kopp choklad också. Backarna i Lindvallen var många men isiga, usch! Sen tyckte jag dom låg så dummt, på en rad liksom, de tog evigheter att ta sig från den ena till en annan. Nej då saknade jag Branäs där alla backarna knyter sig samman runt ett helt berg. Så dummt att i Sälen måste man betala extra för kvällsåkning, som om inte liftkorten vore dyra nog innan? Också något som är bättre i Branäs än Sälen. Nej vi saknade Branäs så mycket att vi bestämde oss för att det nog blir en andra skidresa i år, till just branäs, i februari. Ett nytt försök på mera skidåkning. Det var även mer jag skulle kunna beklaga mig över i Sälen men tror de här inlägget är tillräckligt långt endå. Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: haley

håller med dig, varit där ett par år, men gått över till alperna i stället, så mycke mer värt

2008-01-07 @ 12:28:28
URL: http://adoublelfie.blogg.se
Postat av: Jonna

Skönt att ha dig tillbaks i alla fall :) Haha även fast jag vetat du varit borta har jag gått in på bloggen varje dag, och läst gamla inlägg hehe.

2008-01-07 @ 15:28:05
Postat av: Elin

Älskar sälen å tycker de synd att du klagar på de. Tycker även att de du klagar på är något fjantigt. Ville bara säga att du borde nå tänka efter innan du skriver, om de du skriver är sant eller inte?
(hoppas du inte blev allt för ledsen för att jag sa va jag tyckte om ditt inlägg, tycker fler borde säga sanningen) tack =)

2008-01-07 @ 17:51:41
Postat av: Mikaela

så det var alltså inte bra :( tråkigt. men ni skulle åkt till tanderdalen, när är otroligt mysigt och jätte härliga backar, var några år sedan jag var där sist men då var det toppen, fast jag inte tycker om skidåkring det minsta så var det rätt okej, fast svinkallt! hehe :)

2008-01-07 @ 18:28:57
URL: http://ladolcevitaa.blogg.se/
Postat av: anni

synd att du tyckte det va så exmtreeemt dåligt ?! Jag har alltid gillat Sälen även om jag inte är så förtjust i Lindvallen utan Hundfjället. Det kan ju inte se likadant ut på varje fjäll? Nää nu ska ja inte tjata om vad jag tkr men Högfjället är litet, de kan man kolla upp...

2008-01-11 @ 15:33:03
URL: http://knasanni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0