Sagan om då Jessica skulle ta ut pengar

Hehe jag är snart sjutton år och fortfarande typ oskuld vad de gäller bankomater. Haha! Har tagit ut pengar från en bankomat 2 gånger.. och då ena gången med mamma och andra med en kompis. Idag fick vi 3 timmars tåltimma så stack upp på stan för att fynda de sista ur mellandagsrean. Jag köpte som vanligt på mig alldeles för mycket och var tvungen att gå till baknomaten för att ta ut pengar. Tur att jag hade en kompis med, annars kunde de gått illa..


De började med att jag lyckades pilla in bankomatkortet i luckan där kvittot skulle komma ut ur.. Men min kompis hann i sista sekunden få ut de igen. Sen när jag hade stoppat in kortet rätt så tryckte jag på klar, för jag tyckte jag var klar, med den delen. Men de skulle man tydligen inte göra heller. Först skulle man tydligen slå in sin kod. Tror ni jag kunde den eller? Haha, fick ringa mamma. Tillslut så fick jag rätt kod och lyckades också få ut rätt antal pengar. Men även där var de tur att jag hade min kompis med mig för när väl pengarna kom så hade jag hunnit vända mig om och börjat gå därifrån utan dom. Haha. Så lyckat! Men jag ska försöka hinna lära mig tills jag fyller 18 i alla fall..

Kommentarer
Postat av: Marielle

Är detta sant? hehe..

Det är väl inte så svårt heller:P

2008-01-22 @ 16:34:41
Postat av: Jessica

Marielle: Ja tyvärr.. Men de var ganska tidigt imorse, får nog skylla på att jag var lite trött också. Fast jag tycker faktist att de finns lite onödigt mycket knappar på en sån där sak!

2008-01-22 @ 16:37:59
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: steph

Antingen fick jag deja vu, eller så är det någon annan kompis som råkat ut för samma sak, eller så har du skrivit ett inlägg om detta tidiare.

2008-01-22 @ 17:25:22
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hihi, jag ska snart få ett bankomatkort!
Jag är 13. Jag hoppas att jag inte klyddar till det när jag ska ta ut pengar, jag är så klantig annars! xD

2008-01-22 @ 18:30:37
Postat av: Ester

Haha, vad roligt. Jag fungerar likadant när det gäller tvättmaskiner.

2008-01-22 @ 22:43:58
URL: http://metrobloggen.se/ester

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0