22:a maj - Uppbokat



Som vi alla vet så består årets Eurovision song contest av inte mindre än 2 semifinaler och en stor final. Dom enda länderna som är direktkvalificerade till finalen är  the fantastic four ( tyskland, frankrika, spanien & england) och förra årets vinnare Serbien. Resten av alla länder måste alltså kvala in genom 2 semifinaler. Sverige kommer delta i den andra kvalningen, som äger rum torsdagen den 22:a maj. Den första kommer vara tisdagen den 20:e och själva finalen lördagen den 24. De här kommer bli årets vecka, jag sitter redan här och oroar mig för att de ska bli för mycket läxor den veckan. ESC varannan dag i en vecka.. wow, vad jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Marielle

så du är insatt i de?:P

2008-01-29 @ 19:58:14
Postat av: steph

typiskt, jag kommer missa finalen. eller jag kanske hinner hem precis?

2008-01-29 @ 23:02:46
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Mika

Oh gode gud.
Får jag läxor i mängder den veckan dör jag.
Jag somnade nästna under semin förra året. Men det kanske berodde på att hela altet SÖG?

Och Jessica. Du kommer inte rösta på Patrik Isaksson i år va? ;)

2008-01-30 @ 06:38:06
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0