Så länge du älskar mig


Jag älskar kärleksballder, tycker de är jätte könt att bara sitta och slappna av och drömma sig bort till dom. Det är jätte viktigt att det är rätt sorts musik,  avslappnande ska de vara. Men de är även viktigt att texten i låten är bra, att den är trovärdig, betyder nåt och har en poäng. De finns en låt som jag tycker musiken är jätte bra i, medan texten är Uäk! Ni har nog alla hört den. Backstreet Boys 90:tals hit " As long as you love me". Lyssna på den här.  Kan verka ganska rar, men inte om man tänker efter. Så här går refrängen:

I don't care who you are
Where you're from
What you did
As long as you love me
Who you are
Where you're from
Don't care what you did
As long as you love me

Har jag fattat texten rätt så betyder de att: Det spelar ingen roll vem du, vart du är ifrån, eller vad du gjort, så länge du älskar mig. Du kan alltså ha varit otrogen, mördat någon eller  gjort vad som helst, allt är förlåtet, så länge du älskar honom? Vad för kärlek är de? Låt oss säga att en mördare och en våldtäcksman är kär i mig. Ska jag då acceptera allt han gjort och säga " Jaha, du älskar mig? Men då är de okej!" ?

Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha, du har rätt, de har jag inte tänkt på innan:p

2008-02-02 @ 15:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0