Jag listar deltävling 2

Det kommer bli en bra kväll. Låtarna i Västerås bildar den bästa deltävlingen någonsin. Riktigt svårt att lista dom, jag gillar egentligen alla dom första 6, medan jag hatar dom 2 i botten. Men okej, jag ska försöka få ordning på det här. Dom är alltså listade i ordningen jag gillar dom, inte i ordningen som kommer ikväll.

1. Rongedal - Just A Minute 
 Bäst ikväll. Trodde inte jag skulle gilla det här, men gu, jag kan inte sluta dansa!! Det här är 70:tals disco så det ryker om det, och jag gillar't! It takes just a minute to like it!

2.Sanna Nielsen - Empty Room
Det här får mig att rysa i hela kroppen, otroligt vackert! Tycker de känns lite grann som en Kelly Clarkson ballad, mäktigt.


3. Ola - Love in stereo
Gu va pinsamt, jag hade bestämt mig för att inte gilla Olas låt eftersom jag, inte gillar honom. Men tusan också, vad det här är bra. Var Rongedal 70:tal så de ryker om de så är det är 80:tal så de stinker om de. Jag gillar 80:tal.

4. Johnson & Häggkvist - One Love
Det här var första låten jag lyssnade på och då tyckte jag den var bra, men efter att ha lyssnat på dom andra så är jag inte alls lika imponerad längre. Jag gillar inte refrängen, sättet dom säger One love på. Det låter inte bra för min del.

5.
Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd
Man ska nog vara lite Kent / Håkan Hellström fan för att gilla det här, och det är inte jag. Men endå så gillar jag det. De är vackert, får mig att tänka på Stockholm, jag vet inte varför.


6.
 Alexander Schöld - Den Första Svalan
Sommarpartaj! Oh ja, den här kommer gå varmt i radion i sommar. Det här är nya sommartider. Men i Melodifestivalen, njaa.

7. The Nicole - Razborka
Seriöst, jag sjunger bättre än den här lilla Britney Spears kopian. Var hon från Ryssland eller hur var de? Då måste hon åkt fel, hon skulle taget  väster ut till den ukrainska melodifestivalen.

8. Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza
Okej, här har vi också några som har åkt fel. Fast jag kommer inte på något ställe dom antagligen egentligen varit på väg till. Se till att ha avslutat era middagar när det är den här, bidrag nummer 7:s tur. Jag spyr!

Lyssna på låtarna här.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lasse Lindh!!!

2008-02-16 @ 13:33:55
Postat av: Amanda

behöver JAG säga att jag gillar Lasse? :) Han är helt underbar!

2008-02-16 @ 13:44:04
Postat av: jossan

Lasse är bäst! Visst låten kanske inte passar att vinna eurovision med, men en underbar typsik lasse låt!

2008-02-16 @ 15:48:11
URL: http://j0zz4n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0