Inför Melodifestivalen deltävling 1

Jag har inte så jätte mycket tid just nu så ska försöka sammanfatta mig fort här! Bara en timme kvar tills de börjar! Kan inte riktigt fatta det. Dagen har gått så fort, men den har varit ansträngande. Kände i bilen på väg hit nu hur otroligt trött jag var, stänger jag ögonen så somnar jag nog. Inte bra!!
Jag satt under hela kvällen igår och lyssnade igenom alla låtar för ikväll. Ärligt talat blev jag inte så jätte imponerad av någon av dom, men det brukar ju inte vara med så jätte många bra i första deltävlingen så.
Tänkte skriva lite här på hur jag i alla fall hoppas att det kommer gå:


Mina vinnare är :
E-type & The poodles
och Velvet. Båda 2 riktigt bra låtar! Mest gillar jag nog E-types & The poodles, de är lite simple plan över det, och det gillar jag. Velvets är en riktig farfylld diskolåt. Refrängen är riktigt medryckande!

Mina andrachansare är:
Amy Diamond och han Michael som jag inte kan stava efternamnet på. Jag är inte sådär jätte förtjust i Amys låt egentligen men tror den kommer göra sig riktigt bra på scen, Amy är duktig, men jag bara hatar sättet hon utalar " baby" på, vilket hon sjunger allt för många gånger i denna låt. Jag gillar Michaels låt, den är skön och man blir glad. Fast de låter nästan exakt som de är Sebastian från förra året som sjunger, precis samma stil!

- Det är dock inte såhär jag tror de kommer gå ikväll, E-type & the poodles tror jag går direkt vidare, men med sig tar dom nog Amy. Till andra chansen går nog Velvet och Christer Sjögren. Det finns en möjlighet att Brandur kan överaska och går vidare också, hans låt är ändå ganska fin. Men dom som jag fasar och verkligen inte tror går vidare är Face-84 och Suzzie tapper. båda har på sitt eget sätt, 2 otroligt dåliga låtar!!

image311


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0