Sommarjobb

Den 7:e april är det dags att söka sommarjobb här i stan, vi ska gå till arbetsförmedlingen direkt. Jag måste få ett jobb i år. Och det är inte för att jag behöver pengar, seriöst jag bryr mig inte ett skit om pengarna. Det jag behöver är jobberfarenhet. Nu vet jag vad ska göra med min framtid, vet precis vad jag behöver för att nå dit. Jag behöver ha jobbat inom service, vilket jag än så länge aldrig gjort, hara bara varit instängd på ett kontor under mina senaste jobb. Drömsommarjobbet skulle nog vara att få jobb på en resebyrå, men vad är chanserna för det? Annars skulle nog ett dagis passa.. Aja, får väl vara glad om jag får ett jobb över huvudtaget. Hoppas hoppas!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jao, jag är också mer ute efter jobberfarenhet
Behöver egentligen inte alls pengar (även om det är bra, och ett stort plus)
Men är ju en himla bra grej och kunna skriva på sitt CV
Dock bor både du och jag på lite fel ställen...

2008-04-05 @ 14:10:20
Postat av: Marie

hoppas du hittar något :) hotell skulle nog vara det bästa för då får du prova på serviceyrket. och tacka inte nej till att jobba inom våningsservice/städ för det är bra det! McDonalds kan jag också rekommendera. det är bra att ha på sitt CV. lycka till!

2008-04-05 @ 17:10:05
URL: http://magdansberoende.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0