Nåt spontant?

Under rundan på stan igår passerade vi fritidsresors resebyrå och precis som vanligt så stannar man ju och glor in lite i skyltfönstret.

Jag: Du kolla här.. sista-minuten-resa till Rom, 495 tur och retur. Va billigt!
V: Ja, shit... haha tänk om man skulle åka..
Jag: Haha, ja tänk.. Jag menar, de är ju inte så att man inte har råd..
V: Nej precis, jag har råd
Jag: Ja jag me..
V: Haha, tänk ifall vi faktist skulle åka!
Jag: Jaa.. äh, men de kan vi ju bara inte..
V: Nää.. de är klart..
Tystnad
V: Eller varför skulle vi inte?
Jag: Nä men de är ju så... öhm.. ja..Eller varför inte, egentligen?
V: Det är ju redan nästa vecka och då.. gör jag typ ingenting men..
Jag:  Nej inte jag heller.
V: Så ska vi?
Jag: Nejje! Det är ju helt galet.
V: Men jag sa ju det..
Jag: Det var din idé..
V: Nej.. det var din..
Jag: Men spela roll vi ska ju inte åka, eller hur?
V: Nej precis, de har nog ändå hunnit bli fullbokat under den här tiden så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0