Matilda


Jag sitter och kollar på en av mina gamla favoritfilmer, Matilda. Gu jag hade glömt hur bra den var. Det var nog den första film jag gillade som inte var tecknad. Såg den typ när jag var 5-6 år. Nu var det jätte länge sen jag såg den, men kan fortfarande alla repliker utantill typ. För er som inte sett Matilda så kan jag berätta att det handlar om en liten tjej som tackvare sin hemska uppväxt får nån typ av kraft som gör att hon kan flytta saker med hjälp av ögonen. Matilda är också onaturligt smart av sig och får väldigt lätt för skolan när hon börjar där, men på skolan så jobbar en jätteelak rektor och så.. ja. Den är riktigt spännande. Väldigt overkligen dock, fast de tyckte jag inte när jag var liten. Var helt säker på att en dag skulle jag också kunna lyfta saker genom att bara titta på dom. Haha!

Hela filmen har lagts upp på youtube, indelad i stycken. har du inget annat för dig så tycker jag absolut du ska kolla. Se första delen här.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag gillar delen där det feta barnet äter tårta. ser så jävla gott ut..

2008-04-13 @ 21:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0