Under bombhot

Fick en skrämmande nyhet på lunchrasten idag i skolan. En svart väska har hittats utanför en av våra skolportar och det misstänkts vara en bomb. Hela byggnaden evakuerades och det kom typ poliser och ambulanser och kameror dit. Lite läskigt men jag var som tur var inte där just när den hittades och det skapades panik. Men nyfiken som man är så gick jag ju dit senare för att kolla. Men det var typ helt avspärrat överallt.


 


Läste på NA.se att nu är bombgruppen från Stockholm på plats i alla fall och dom ska undersöka väskan. Får väl höra på länsnyheterna ikväll hur det gick. Jag som aldrig trodde det hände nåt spännande på min skola..



Update:
Var inne på aftonbladet sida nu och läste också, tydligen så stod den inte direkt utanför våran port utan vid en moské typ mittiimot. Tur! Dom har nu fört bort väskan till en säker plats utanför Örebro där den ska granskas noga.
Såg på aftonbladet att det var en läsarbild som var inskickad. Haha de kunde ju varit jag, tog ju faktist en bild på hela avspärrningen. Men den vart inte lika bra.



Kommentarer
Postat av: Elin

Men fy va läskigt! shit nu måste ja också kolla nyheterna

2007-09-28 @ 17:27:44
Postat av: Johanna

va läskigt! :o men ändå spännande ;P

2007-09-28 @ 18:54:10
Postat av: gabriella

såg det dära med :P men det var ju ingen bomb. haah stackars alla som blev skrämda.. becca och hennes klass fick rusa ut fårn markurells när polisen kom och sa att det var en bomb där :P

2007-09-29 @ 21:51:56
Postat av: Jessica

Gabriella: Nä ja vet, bara kläder tydligen. Tur det! Men de var säkert nån som ville skrämmas iaf.

2007-09-30 @ 10:13:06
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0