Tomten på loftet

6

Julen 2004 betsämde jag mig för att hänga en tomte i himmelsängs-kroken i mitt tak. Den hänger den kvar än. Den har liksom en förmåga att glömmas bort varenda år då resten av julprydnaderna tas ner. Sen upptäcker jag den igen frammåt sommaren och då känns det onödigt att ta ner den eftersom det bara är några månader kvar till jul. Och så fortsätter det varje år. Men igår kväll bestämde jag mig faktist för att göra ett försök att ta ner den. Så jag klev upp i sängen, ställde mig på tå, sträckte på armarna, och misslyckades helt. Jag var inte i närheten av att nå den. Så jag bad pappa prova men han nådde inte heller. Det stora mysteriet är nu, hur sjutton kunde jag då få upp den när jag var 13 om jag inte kan få ner den när jag är 16?
Tomten får helt enkelt sitta kvar där på sin lilla gunga i ett par år till då och hålla mig sömnlös om nätterna.


- Har intresseklubben antecknat färdigt?

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha den va ju söt!

2007-09-22 @ 13:05:04
Postat av: Sussie

Huvudsaken är ju att den är söt ;)

2007-09-23 @ 11:07:40
URL: http://stringbeanjean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0