Svensson, Svensson hos Svenssons


svens  svensss

Ja! ikväll är det dags igen! Den bästa och mysigaste serien som någonsin gått på svensk tv ska visas igen. I tretton helt nyinspelade avsnitt med start klockan 20:00 ikväll. weii! åh jag älskar det! Det är så svenskt det kan bli, det är svensson helt enkelt! Dessvärre har ju tiden satts sina spår så det kommer ju inte vara riktigt likadant som sisst vi såg familjen. Men pappa Gustav ( Allan Svensson) är självklart sig själv, men nu har han fått sparken från sitt jobb på posten och förtidspensionnerat sig. Frun i huset, Lena (Suzanne Reuter) har fått jobb på kommunen och med anledning av det vill hon flytta från huset i Vivalla till en lägenhet i stan. Sonen Max ( Gabriel Odenhammar) har nu växt ( och snyggat! )till sig och jobbar som sin mor gjorde förut på banken. Deras äldsta dotter Lina som numera spelas av Claudia Galli dyker upp med sin nya man John( Felix Engström ) och hans dotter Greta. Den unga dottern spelas av tjejen vi känner igen som Ikea-tjejen Embla Hjulström.
Något som är lite kul med den här serien är att den faktist utspelar sig i min stad, Örebro. Inte särskilt trovärdigt egentligen eftersom alla skådespelarna bryter på stockholmska men men :P.

Men det här är inte enda familjen Svensson jag träffar på den här helgen. Ska nämligen och sova över hos själva orginalet också. Mina kusiner och deras familj i Karlstad! Ni vet dom jag åkte till Bulgarien med förra månaden. Har inte sett dom sens då så det ska bli jättekul att ses igen. Alltid lika mysigt att träffa den delen av släkten. Deras svimmingpool är helt klar nu så vi ska nog ta oss ett dopp ikväll. Har hört att det är över 25 grader i än i alla fall! Ska åka nu vid 11 här och kommer hem imorgon eftermiddag-kväll nångång. Kanske att jag lyckas låna någon av deras 6 datorer och slänger in ett inlägg senare ikväll.

image364

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: laaaarsson

åå jag måste se på det!!! shit de är ju underbart sköna!!

2007-09-15 @ 10:35:20
URL: http://bestick.blogg.se
Postat av: steph

jaaa älska svenssonm svensson!! 25 grader?! jisse namn, här spöregnar det

2007-09-15 @ 10:40:25
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Ina

Åh ja som 'max' har snyggat till sig ;D Svensson Svensson i allas hjärta <3

2007-09-15 @ 14:40:54
URL: http://inaao.blogg.se
Postat av: malin

ska med se på de:)

2007-09-15 @ 16:28:31
URL: http://mmalinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0