Inspiration: Stephanie Mangano

image315

Vet inte om jag nämt det men jag ska på 70:talsfest imorgon kväll. Har haft riktiga problem med vad jag ska ha på mig. Lite synd att det inte är 80:tal då det hör till ett av mina expertämnen. Eller femtital hade varit kul igen. Har ju fortfarande kvar den kjolen. Men samtidigt så är det ju roligt att prova ett nytt sekel, är ju bara 60:talet som fattas sen. För att få lite inspiration om vad jag skulle ha på mig så tvingade jag mig igenom hela Saturday night fever filmen. Den är verkligen inge bra! Musikalerna är bättre. Hur som helst så blev jag helt kär i klänningarna Karen Lynn Gorney, som spelar den kvinnliga huvudrollen, bär i den filmen. Volangklänningar med antingen en eller båda axlarna bara och sen band i midjan. Verkligen 70:tal och snyggt! Men tänkte att det skulle vara helt omöjligt att hitta en klänning som ens liknade det. Sen av en slump var jag inne på Asos och kikade lite och till min förvåning såg jag att dom faktist hade en, exakt sån!!  Drömklänningen liksom. Och för inte mer än circa 400 kronor också. Tyvärr var det alldeles för sent för att beställa och få den till festen. Såg den i tisdags liksom.. så jag har fått tänka om lite grann vad det gäller outfiten. Såg också i filmen att det var mycket blusar med korta puffärmar och sen kjol till på tjejerna. Så det blir nog en sån variant för mig del. Visar bilder på outfit, hår och allt imorgon innan jag drar ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

den va riktigt snygg den där klänningen!

2007-09-05 @ 21:46:38
Postat av: steph

fever night fever night feveeeer.
gillar inte själva filmen men låtarna är bra^^

2007-09-05 @ 22:31:32
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Ina

Ursäkta men hur får du denna designen på bloggen? ^^

2007-09-06 @ 15:49:14
URL: http://inaao.blogg.se
Postat av: Jessica

Ina: Det är min duktiga kompis som gör den åt mig :) Använder sig av koder typ. Det är ganska krångligt

2007-09-06 @ 16:27:44
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0