Det enda negativa med julen

image316

Igår kom dom igen, precis som förra året, och året därinnan, och året innan det, och Alla år! Att man aldrig blir av med dessa jultidningar. I år är det 3 olika förlag som har skickat ut varsitt kilotungt paket  fyllt av erbjuden och mutor i form av prylar för att locka barn att göra arbete åt dom. Jag är extremt emot det här med jultidningar, har alltid varit. Visserligen följde jag med kompisar ut på gatorna för att sälja ibland när jag var mindre, men jag tyckte aldrig om det. Tyckte det kändes lite som att stå och tigga när man stod där på folks trappuppgångar och försökte sälja. Man såg verkligen hur dom ansträngde sig för att hitta ett bra sätt att säga nej på.
 Det är en sak att gå runt och knacka dörr för att sälja saker till välgörenhet, eller kanske för att samla in för en klassresa. När man säljer jultidningar är ju den enda man tänker på sig själv. Det handlar bara om ren egoismen. Allt dom vill åt är ju pengarna och prylarna. I sånna där fina villaområden går ju ungar till ett och samma hus flera gånger och tjatar om att dom ska köpa. Det vet jag för minns att när jag gick med kompisar förr så kunde dom efter att ha fått ett nej säga " äh vi provar där imorgon igen..".  Den vanligaste ursäkten man fick höra vid försök av försäljning var " Jag har redan köpt", och då kunde det bara vara september. Hemma hos mig ger vi ett rakt " nej tack" när någon kommer. Fast sen blir det ju svårare när det kanske är lillsyrrans kompisar som kommer och knackar på. Men allra värst är det när det är någon i släkten ska sälja, då har man inget val, bara att ta upp plånboken.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Haha ja det var jag. Gud så pinsamt! Hoppas du inte hatade mig :(

2007-09-06 @ 18:18:35
URL: http://stephaniies.blogg.se/
Postat av: ellen

hatar jultidningar. har sålt ett år. sålde bara till familjen, ingen annan vill ju ha skiten :P

2007-09-06 @ 19:38:52
URL: http://blondepearl.blogg.se
Postat av: Jessica !

haha känner igen de där..:P

2007-09-09 @ 19:35:53
URL: http://jGbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0