Texas Hold´em

image465

Ända sen jag var typ 7 år har vi spelat poker i min familj, asså vanlig familjepoker då det inte är några pengar inblandade, man köper kort 2 kort och spelar sen sista stick.
I lördagskväll körde vi för första gången riktig poker, ni vet sån som dom tävlar om på tv. " Texas Hold´em" tror jag det kallas. Jag hade aldrig kört de förut så tyckte de va jätte konstigt när jag bara fick 2 kort på handen och sen att jag var tvungen att betala för att få va med i spelet. Ja, vi körde ju inte med riktiga pengar utan med marks då. Jag som inte fattade spelet trodde hela tiden att jag hade jättebra kort eftersom dom oftast var höga, men så skulle dom ju matcha med korten på bordet också. Fast det gick bra endå, eftersom jag trodde jag hade bra så satsade jag alltid fullt ut och högde insatserna så dom andra blev rädda och backade ur haha. Jag bluffade utan att veta om det alltså, haha. Men det var roligt. Fast jag skulle aldrig vilja spela om riktiga pengar, skulle inte mina nerver och min snåla plånbok klara av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0