Pluggmusik

Det jag kallar för bra musik, är sån musik som man kan njuta av samtidigt som man gör något annat. Musik som man kan slappna av till men endå koncentrera sig. Det är ofta sådan musik jag sätter på när jag tex ska plugga eller skriva blogginlägg. Jag vet inte om det bara är något jag inbillar mig själv, men jag tycker faktist att det går lättare att skriva till en viss musik,
Musik jag gillar är ofta pop eller techno men inget av de funkar att skriva till, som exempel på låt kan jag ta Christina aguileras Carwasch. Den är ju skitbra, men funkar inte alls att plugga till. Nej bästa musiken för mig då är ofta sånna här riktiga powerballader, eller bara ballader i allmänhet. Det får inte bli för lugnt och njutningsfullt. Lite lagom sådär. Lagom lugnt för att man skla kunna skriva i takt me musiken liksom.

image453

 Bra skriv-låtar är tex:

Johnny Logan
- Hold me now
Kristina and the Waves -Love shine a light
Beegee´s - Tragedy
Aaliyah - Journey to the past
Cecilia Wennergren - Det vackraste
Martina Mcbride - My Valentine
Phil Collins - Can´t stop lovin you

Kommentarer
Postat av: steph

pluggmusik No 1 för mig är defentivt Pet shop boys

2007-10-15 @ 17:31:54
URL: http://strnadova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0