Oktoberhostan

TinyPic image

Är hemma från skolan idag. Vaknade med feber imorse och så har oktoberhostan dragit igång igen. Precis som varje år sen 10 år tillbaka. Det är ingen vanlig förskylningshosta jag får, mer nån typ av rethosta. Det kliar till i halsen så om jag inte hostar så kvävs jag typ. Och då hostar jag non-stop i typ 5 minuter. Det är jätte pinsamt om det kommer på en lektion. Då får jag rusa ut och in på toaletten och typ nästan dränka mig själv med vatten. För att slippa de brukar jag livnära mig på halstabletter, så länge jag har nånting starkt i munnen brukar det ge sig ganska bra, men det funkar inte alltid. Jag var skitorolig för att det skulle komma under provet igår men jag klarade mig. Så nu sitter jag och oroar mig för föreställningen imorgon istället. Det är därför jag är hemma idag, för att vila upp halsen.

Kommentarer
Postat av: tilda

jobbigt .. krya på dig iallafall

2007-10-24 @ 15:50:16
URL: http://aouch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0