Längtan

Precis som ett litet barn räknar dagarna före julafton räknar jag dagarna till på fredag. Nu är det bara 2 kvar sen blir det STOCKHOLM!! Jag har gått och blivit helt nostalgisk, igår satt jag och nynnade på stockholm i mitt hjärta samtidigt hela kvällen. Aldrig är jag så lycklig som dagarna innan en stockholms resa. Mest längtar jag till lägenheten just nu, och till köksfönstret. Det är nog en av mina absoluta favoritställen. De är ett sånt där stort fönster, ni vet 2 meter högst och 1 meter brätt med ett jättefönsterbräda man kan sitta på. Jag tycker om att sitta där på kvällarna, tittar man ut åt ena hållet så ser man hamnen, tittar man åt andra så ser man den lilla mysiga resturangen i hörnet på gatan. Tittar man bara rakt ut så ser man då lägenheten mittemot. Jag gillar att titta in i alla upplysta fönster sådär på höstkvällarna. Se hur mysigt folk har det. Själv har jag det släkt i köket så ingen ska se mig, men jag brukar ha radion på i bakrunden, brukar lyssna på lugna favoriter,för den kanalen har vi inte hemma i örebro.

  
Resturanghörnet, öppet och stängt, lite skillnad.

Kommentarer
Postat av: Witchen

Aa härligt att se SHe här, det är min signatur...
Gillar ordet She....Bra val

Ha en bra dag i höstrusket...

Varm kram
W

Postat av: kim

Var någonstans i stockholm ligger lägenheten? jag bor i sthlm, mysigast på kvällen, haha.

2007-11-01 @ 10:31:16
Postat av: Jessica

Kim : Östermalm, döda mig inte :P

2007-11-01 @ 10:37:12
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: Kim

Haha, nej varför skulle jag döda dig?? Bor ganska nära där själv:P

2007-11-01 @ 16:45:02
Postat av: Jessica

Haha jasså! Jo men man skräms ju upp lite av fördomarna mot folk där. :P

2007-11-01 @ 16:53:55
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0