För att hon är min lillasyster


Det var typ ett halvår sen jag var och såg filmen Linas kvällsbok. Idag var det lillasyrrans tur, hon skulle och se den med skolan typ. Det här är något jag har gått och gruvat mig över ända sen jag fick veta att hon skulle se den. Jag har ju sett filmen och vet precis vad den handlar om. Sånna där saker som man liksom inte vill att sina småsyskon ska ha vetskap om. Även fast man innerst inne vet att dom redan vet så fortsätter man inbilla sig att dom inte vet. Öhm ja, någon annan stackars storasyster som förstår mig här? :P Eller är det bara jag som känner mig otroligt obekväm när det handlar om sängkammar-snack inför småsyskon? Så fort det blir intima scener på tv när jag och min lillasyster kollar samtidigt så vill jag bara lämna rummet. Hoppas det här är något man växer ifrån. Jag menar, när hon är 15 och jag 18 borde det ju inte vara nå problem längre liksom.


Kommentarer
Postat av: elin

jag har ju inge småsyskon men förstår! Det är nog ett väldigt känsligt ämne, syskon emellan

2007-10-08 @ 16:03:19
Postat av: steph

haha jag känner igen mig när det gäller min 3 år yngre systerXD

2007-10-08 @ 16:24:14
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Julia

hur gammal är syrran då?

2007-10-11 @ 16:42:55
Postat av: Jessica

julia: Hon är 13 nu, men jag tror fortfarande att hon är 10 typ..:P

2007-10-11 @ 16:49:28
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0