Det blir " En riktig Jul"

 Ja, " En riktig jul" är namnet på detta års julkalender och vad det verkar som kommer det nog tackvare denna bli En riktig Jul. Vi behöver i alla fall inte oroa oss för att det ska bli några Allram est liknande varelser att vakna upp till varje morgon. Denna års Julkalander handlar om en liten flicka som heter Mila som bor ensam med sin mamma. En dag så träffar Milas mamma en ny man och Mila gillar det inte. Hon är orolig för att hon inte kommer få spendera julafton ensam med sin mamma längre. För att göra någonting åt det skriver hon en önskelista till tomten där hon önskar sig en riktig jul. För att hjälpa henne med det så skickar tomten ner en av sina tomtenissar vid namn Elfrid. Nissen visar sig sen vara den mest lataste och oduglaste nissen av dom alla och Mila får riktiga problem med att lyckas med sin plan, att bryta upp mellan hennes mamma och den nya mannen.

Mila (Olivia Nystedt) får hjälp av tomtenissan Elfrid (Suzanne Ernrup) att ordna en riktig jul, en sån som det alltid har varit. (Foto: Johan Paulin/SVT)

Om ni frågar mig så tycker jag att det låter toppen! Bara titeln säger ju allt!
Jag var lite tveksam först men sen läste jag hur många bra skådisar som är med. Mamman spelas av Vanna Rosenberg, ni vet hon från Kvarteret skatan. Elfrid görs av Suzanne Ernrup som vi känner igen som Gullan i Pelle Svanslös. Andra skådisar som medverkar är bland annat Allan Svensson från Svensson Svensson och sen två av mina favoritkomiker Sissela Kyle och Johan Ulvesson.

Kommentarer
Postat av: Madde

Låter jättemysig!

2007-10-05 @ 21:05:11
Postat av: Mister Minister

Hallu!!! :D
Halsduken är fräsch! :D
Hurrudu, tycker vi ska byta länkar till varan! Mejla mig! :D
//MM

2007-10-06 @ 04:56:48
URL: http://misterminister.blogg.se
Postat av: Johanna

Låter suveränt! gör bra skådespelare gör nog allt! :D

2007-10-06 @ 12:56:39
Postat av: Att ha det gott

Det låter spännande

2007-10-06 @ 12:58:37
URL: http://rubinen777.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0