Dance like no one´s watching.

Jag går ju estetiskt linje med inriktining Teater just nu. När man går estetiskt då får man ha nåt som kallas estetiskt oriegentering, vilket betyder att man provar dom andra estetiska inriktikningarna, dvs Dans, musik och bild. Just nu är det dans som gäller och har haft de en lektion i veckan i 5 veckor. Shit, jag hade helt glömt bort hur mycket jag älskar att dansa! Det här har blivit roligaste lektionen i veckan nästan. Nu ska vi ha en såkallad Bryt-vecka då vi bara har dans. 3 timmar, 3 gånger i veckan. Ska bli så kuul! Det här är ju enda lektionen jag ligger steget före mina klasskamrater på haha. Många tycker det är astråkigt och jätte jobbigt så jag får verkligen kämpa för att dölja min entusiasmen. Men jag har i alla fall inte gått så långt att jag ångrar att jag inte valde danslinjen istället för teater.

image436

Men jag har fått en ny vardagssyssla i alla fall. Spenderar circa en timme varje kväll framför spegeln med stereon på högsta volym. Haha ja det är sant! Sätter på pappas gamla disco-skivor och mina gamla hits-for-kids plattar och sen bara rockar loss helt enkelt! Man känner sig så fri på nåt sätt. Och ibland får man till några snygga steg och man tänker " Fan va bra jag är..Var det ingen som såg det där eller?". Jag tror det brukar bli nån sorts blandning av disco och modernt när jag dansar. På det lägger jag sen in några misslyckade piruetter och några sjysta moon-walks också. Favoritlåten att dansa till just nu är 70:tals dängan If i can´t have you ( lyssna här) i en poppigare version.

Kommentarer
Postat av: Marie

jag håller med dig. det är underbart att dansa! just nu så dansar jag 6 pass i veckan sammanlagt 9 timmar och 15 min :D

2007-10-07 @ 12:07:12
URL: http://magdansberoende.blogg.se
Postat av: martina

haha.. snygg bild=)

2007-10-07 @ 15:02:10
URL: http://rosadamen.blogg.se
Postat av: gabriella

Bra att du gillart! Jag tyckte teatern va skoj men vill itne ha brytarveckan, blir helt rastlös när jag itne får röra på mig. Nu dansar jag 11 timmar och 30 min i veckan, men skulle vilja dansa mer ;D

2007-10-07 @ 22:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0