Barnprogrammen man minns

Oj vilken flashback det har varit att kryssa i den här rutan, jag vet inte hur  många gånger jag utropat " Åååhh just ja!". Helt otroligt att man kommer ihåg så mycket, jätte många kan jag typ hela sånger från och vissa kommer jag till och med ihåg vilka dagar dom gick på. Det är alltså barnprogrammen jag minns jag har kryssat i här under. Gör listan ni med!

[ ] 100 kilo godis
[x] Abrakadabra - Kossan Doris och grävlingen Gösta :)
[x] Allis med is
[x] Anki & pytte - Det var inte så många år sen jag såg de sist:P
[x] Arthur - Tecknade favorit programmet någonsin!
[x] Babar
[x] Bananer i pyjamas - Varje vardagsmorgon i typ 10 år kanske?
[x] Barnen på Luna -  Har på DVD och kollar fortfarande :)
[ ] Barnens detektivbyrå
[x] Bert - "Älskade ängel! Du är saaann! "
[ ] Biker mars from mars
[x] Brum - Mitt första favoritprogram någonsin
[ ] Bröderna fluff
[ ] Bullen
[x] Dagens visa
[x] Disneydags  - Varje lördag klockan 18:00
[ ] Dj cat show
[x] Doctor mugg - Lördag mornar
[ ] Doctor Snuggles
[ ] Doug
[ ] Ducktales
[x] Ebba & Didrik - Hihi har på film
[x] Eva & Adam - Oh ja, favoriten på tv änr man blev lite äldre
[x] Fem myror är fler än fyra elefanter
[x] Hajk - Tjipp!
[x] Hjärnkontoret - Tisdagkvällar halv sju
[x] Ika i rutan
[x] Joelbitar - Hatade de programmet men ändå minns jag refrängen
[ ] Jupiter
[ ] Kalles klättervägg
[ ] Kannan
[x] Kenny starfighter
[x] Kosmos & Kattis - Doctor kosmos?
[ ] KTV
[x] Leksakernas hemliga liv
[x] Lilla aktuellt
[x] Lilla sportspegeln -
[ ] Långbens galna gäng
[x] Nalle har ett stort blått hus - Klart! Linus Wahlgren har ju röst där.
[ ] Olle Ek
[x] Pellepennan & Suddegumman
[x] Pip-Larssons
[ ] Pippi Pelikan
[ ] Planeten Pi
[x] Pokémon
[x] Rea - Också en favorit!
[x] Rummel & Rabalber- Vardagmornar
[x] Rädda Joppe - död eller levande
[ ] Skrotnisse & hans vänner
[ ] Skuggornas hus
[x] Teletubbies - Söndagmornar klockan sju
[x] Trasdockorna - " Lite trasiga, och knasiga! De är vår refräng!"
[x] Trazan och Banarne
[x] Williams önskestövlar - "S-s-s-stövlar, som fixar aaallt!"
[ ] Vollrammos
[x] Ökenbio

Jag kom ihåg 36 av 56.


Kommentarer
Postat av: selajn

VART HAR DU FÅTT TAG I EBBA OCH DIDRIKFILMEN? MÅSTE HA MÅSTE HA

2007-11-01 @ 22:28:04
Postat av: Jessica

Haha! Har haft dom på VHS i typ 10 år.. fått av farfar o han tror jag köpte dom i en vanlig leksakaffär. Mitt tips till dig är att kolla cdon. dom brukar ha de mesta!

2007-11-02 @ 07:59:19
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0