Svt besök

Jag tror att min skola kanske kommer vara på tv ikväll.. på lilla aktuellt. Men jag är inte helt säker. De är en gåta jag försökt lösa hela helgen. I Fredags när vi skulle gå och äta lunch i skolan så överaskades vi av ett gäng kameramän utanför matsalen. Jag blev ju självklart skitnyfiken och ännu mer intresserad när jag såg att det stod SVT på deras ryggar. Men för säkerhets skulle tog vi den andra vägen in i matsalen och smög på dom därifrån. När vi kom ut sen stod dom mitt på skolgården och filmade en kille som pratade. Jag tyckte jag kände igen honom men kunde inte komma på från vad först. Sen såg jag, de var ju den där charmiga killen från Bolibomba!! Men va sjutton gjorde Bolibompa på en gymnasieskola i Örebro..?

image497

När jag kom hem kollade jag upp honom och såg att han tydligen inte l ngre jobbade på bolibomba och jag fick höra att han höll i nåt kulturprogram på 2:an istället. Så jag tänkte att de var väl därifrån men sen läste jag att de var nedlagt.. Så jag fortsatte söka runt lite och tillslut så upptäckte jag att han tydligen är reporter för lilla aktuellt nu och att dom besöker skolor runt om i landet. Så de måste ju varit därifrån, just därför ska jag se lilla sktuellt ikväll, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0