När vi ändå är igång

Jag har en riktig såndär Hata-örebro-dag idag. De där Gert fylking citatet från i morse har jag haft roligt åt hela dan. Nu var jag inne på våran dagstidnings hemsida och där fanns de ett inlägg om hur tråkigt örebro var, sen hade folk fått skrivit in svar om vad dom tyckte om staden. Här är några insändare:

- Mm. Inte kul i denna stad. Jämfört med ; Stockholm , Paris, New York, Bangkok, Tromsö,eller ja där tar det slut. Örebro har stämpeln " patetisk liten kommun med komplex", instämplad under stringtroskanten med stora tribaltatueringen väl synlig, med inget hopp om förändring eftersom ciderfyllan tar ut sin rätt.
Patetiskt.

- Japp jag håller med Örebro är den tråkigaste standen i sverige och folket gör själ för öknamnet gnällbältet....

- Japp! Örebro är den tristaste platsen i hela Sverige,vill man ha kontakt med trevligt folk får man leta sig ut till grannkommunerna.
Många örebroare verkar tro att dom lever i en storstad och uppför sig som New yorkbor fast dom i själva verket bor i en liten tätort. Patetiskt.

- Ja, Örebro verkar faktiskt vara en av dom absolut tråkigaste städerna vi har i Sverige. Tråkigt men sant..

- Jag anser att örebro är den absolut dödaste stad i europa! Och till de som stör sig på ljud och ljus: Det finns mycket skog i norrland som är obebot,tyst,och mörkt. Man skall inte bo i stan om man har kriterier som ovan.
Flyttade från Örebro för två år sedan, och det är inget jag ångrar! Det är synd på en så fin stad att det inte är mer liv. Det är ju inte ofta det är en konsert värd namnet i länet. Och när väl gyllene tider kommer, blir det en uppståndelse som om jorden skulle gå under! Nä skärpning Ni som klagar: Flytta! Ni som arrangerar: Kör på!!!

Hahah och det där var bara Några! Där ser ni, det är inte bara jag som har utgått från att Örebro är en tråkig stad, det ÄR en tråkig stad! Nu är de bevisat! Ett stort HA HA HA till er som fortfarande tror jag är ensam om att tycka de.

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha men gu vilka dissningar!

2007-11-21 @ 15:24:41
Postat av: Emily

Jag är också trött på Örebro idag, haha. Men imorgon öppnar Zara :)

2007-11-21 @ 17:21:37
URL: http://verystylish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0