Artisterna inför MF 08 klara

Plats för finalen: Stockholm Globe Arena

Då var artisterna( förutom jokrarna) inför Melodifestivalen 2008 avslöjade. Jag har läst igenom igenom listan och sen lekt lite Schulman genom att skriva precis vad jag tror och tycker. Men ja, ni kan ju ta de med en nypa salt :P


Razborka - Nicole Fuentes
- Vem? Nåja, utlänska artister är alltid välkomna.


Pame -
Daniel Mitsogiannis
- Trodde att de var gruppen Fame som skulle vara med igen först. Vad fasen är Pame för nåt? Och hur sjutton uttalar man den här killens namn?


If I could -
Calaisa
- Folkdansmusik typ? Jag blir så full i skratt när jag hör deras namn, Kalajsa, de är vad vi brukade säga när vi skulle på kalas när jag var mindre.


Love in stereo -
Ola Svensson
- Neeeej ska han komma och smutsa ner vår fina Melodifestival?! Bah han är inget annat än en härmapa. Bara för att hans Idol-kollger gjorde de så ska han också. Det blir inge kärlek i min stereo i alla fall..

Alla gamla x -
Face 84
- Hm, Ansikte 84? Nej de blir ansikte 1 för mig för jag har aldrig sett dom förr.


Under mitt tunna skinn - Patrik Isaksson
- Under mitt tunna skinn, vem om inte Patrik Isackson skriver en låt med den titeln?


Lay your love on me - BWO
- Här har vi vinnarna. Lay your love on me and I lay my vote on you.


Just a minute - Bröderna Rongedal
- Är de minuten mellan deras födsel dom sjunger dom? Tycker de är läskigt när 2 så här otroligt lika personer står på scen samtigt.


I love Europe -
Christer Sjögren
- Nog för att Christer är en smörsångare men de här var väl att ta i. Han kunde väl åtminstånde börjat med att sjunga I love Sverige och se om han ror hem det...


Jag saknar dig - Ainbusk
- Jag saknar inte er!


Visst finns mirakel -
Suzzie Tapper
- Ja visst finns de mirakel, som att någon med engelsk namn och svensklåttitel skulle lyckas?


Jag behöver aldrig mera vara rädd - Lasse Lindh
- Inte den tråkmånsen, nu är jag rädd!


Den första svalan - Alexander Schöld
- Den sista svalan


Lullaby - Brandur Enni
- En invandrare som sjunger om en förort till Stockholm?

Never fall in love - Mickey Huskic
- Är de Carolas Mickey?


Smiling in love - Caracola
- Varför blev jag helt plötsligt så otroligt godissugen?


When you need me -
Therese Andersson
- Ja, tydligen så Needs hon inte sina Pay-tv vänner längre.


Hero - Charlotte Perelli

- Tack Charlotte för att du är hjälten som snyggar till namnen här på listan.


Empty room - Sanna Nielsen
- Sanna, så hon kan engelska? Där ser man..


Leva livet - Frida Muranius
- Den som stjäl en låttitel borde lida livet


Ingen mår så bra som jag - Fronda
- Värre kommer du må när du åker ut så de sjuter om de.


That`s love - Michael Michailoff
- That´s a wierd lastaname..


Kebabpizza slivovitza - Andra generationen
- Okej, själv tar jag en hawaii.


That is where I go - Sibel Redzep

- Men vad har jag sagt om de här? Idoler håll er borta!


Deja vu - Velvet

- Äntligen rätt sak på rätt plats.

I lågornas sken - Nordman
- Nu börjar de likna nåt här, mer comebacker!


Hur svårt kan det vara - Linda Bentzing
- Precis, hur svårt kan de vara att få med lite bra artister? Tack Linda!

Line on fire - The poodles och E-Type
- The poodles och E-type på en och samma scen? Jo nog blir de Fire i alla fall..


Kommentarer
Postat av: Elin

HAHAHA du är bäst! Där fick man sig ett och annat skratt. Vilka dissar!

2007-11-22 @ 21:17:40
Postat av: Strnadova

så Carola ska då inte vara med den här gången?

DÅ tar BWO hem segern=D

2007-11-22 @ 22:16:48
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Popoholic

Kul inlägg... :-)

2007-11-23 @ 00:58:05
URL: http://popoholic.bloggspace.se/
Postat av: Mika

hahahha... sitter här i skolan och skrattar. Men det finns en hel del fina namn, som Velvet då. haha. - är du förvånad över att just JAG skrek av lycka när jag hörde "velvet" på rix igår när de pratade om namnen? hahaha.
Och Pellirelli. Det kan mycket väl betyda Fröken Norberg, och kanske även Herr röhr. ;)
och en liten puss på Bengtzing med, hej schlager!

2007-11-23 @ 11:33:02
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Jen

" Okej, själv tar jag en hawaii" HAHAHAHA

2007-11-23 @ 12:55:52
Postat av: Indieness

Lasse Lindh ÄR faktiskt bra :P

2007-11-24 @ 14:50:11
URL: http://indieness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0