Vid klippans kant

image91
Jag må vara en storstads-människa i hjärta och själ, men på sommaren vill jag faktist bara vara på landet.  För en sommar utan dom där få 70 meterna till sjön skulle inte vara sommar för mig. Jag kan för allt i världen inte föreställa mig hur de är att tillbringa en sommar i stan, där man kanske måste ta buss för att få bada. Nej aldrig en sommar långt ifrån vatten, jag skulle inte klara det. Utan dom där uppiggande morgondoppen, utan alla fisketurer med pappa, utan vals på bryggan och utan att någonsin få se solnedgången spegla sig i vattnet. Eller att inte kunna springa direkt från bastun ner i vattnet och sen tvätta håret direkt i sjön på kvällarna. Skulle inte överleva sommaren utan det.
Jag var faktist ut en liten bit i vattnet igår, gick till knäna ungefär. Men de var kallt så jag ägnade kvällen åt fotografering istället, blev faktist endel bra. Värsta bra när man har autotagning på kameran så kan man ta bilder på sig själv.

-Och nej, jag har inte svart hår,  även fast det kan se ut så på dom flesta bilder.

Kommentarer
Postat av: Mattlan

Vad underbara bilder! Jag är lika dan, älskar storstaden men gillar att vara på landet.

2007-05-04 @ 19:41:26
URL: http://mattlan.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej du har inte svart hår, för du har de mest underbaraste och vackraste gyllenbruna håret!
Superfina From-back bilder ;)

2007-05-04 @ 21:27:21
Postat av: Mandy

Ja, jättefina bilder. Verkligen sommar känsla :)

2007-05-04 @ 22:08:14
URL: http://lovesound.blogg.se
Postat av: Mika

Jättefina bilder, verkligen :D
och jag förstår dig, jag bor ju mitt i skogen. att kunna cykla upp till sjön och ta ett kvällsdopp är ljuuuuuvligt ;D

2007-05-04 @ 23:21:33
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Marielle

Fina bilder:)

2007-05-05 @ 11:40:20
Postat av: Johanna

ååh jag vill såå gärna ha ett sommarställe som du har! Skulle vara uderbart på sommarn ju

2007-05-06 @ 12:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0