Seasons in the sun

-We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the hills that we climbed were just seasons out of time


En av vår tids absolut vackraste låtar. Jag hade inte hört den på flera år så när jag nu fick se videon med Westlife här kunde jag inte förstå varför videon var så grå och trist och varför dom såg så ledsa ut. Det här är ju en glad sång liksom, det är vad jag alltid trott. Men nu lyssnade jag ordentligt på texten och insåg att den är ju riktigt sorglig. Om jag förstått den rätt handlar det om någon som tänker ta livet av sig och det här är nån typ av avskedsång. Så hemskt! Det hade varit lättare att förstå det direkt om jag istället sett videon med orginalartisten Terry Jack  framföra den, han gör det verkligen med känsla och sorg i blicken.
Det här är endå en av mina favoritlåtar och den får mig att tänka på England, sommaren och dom jag tycker om.

Kommentarer
Postat av: steph

Det bildas nya dokusåpor med olika teman hela tiden. Hur långt kommer det att gå? Går det för långt om en kvinna med hjärntumör ska välja vem av 3 sjuka kvinnor hon ska ge sin njure till med tittarnas röster?
kommentera i bloggen

2007-05-27 @ 12:11:31
URL: http://strnadova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0