Det var en gång..

Asså jag älskar verkligen  sånna här Phantasy-filmer. Finns det nåt bättre än att en fredag kväll krypa upp i framför tv:n och bara kasta sig in i äventyrens och sagarnas värld? Hipp Hipp Hora och andra verklighetsbacerade filmer kan ju kasta sig i väggen. Vill man se sånt är de ju bara att gå utanför dörren i stället. Nej, overkligt och fantasifullt ska det vara. Pirater, magi och hopplösa kärlekshistorier är det som får mig på fall. Gillar även sånt med riddare och prinsar & prinsessor. En av favoritfilmerna genom tiderna kommer förstårs alltid vara Sagon om ringen, har precis allting man kan drömma om att se på film. Annars är jag ju stor beundrare av bland annat Harry Potter -filmerna, Pirates of the Caribean och The three Musketeers. Snygga killar som slåss för freden och kärleken, det gillar jag. Just därför tycker jag Batman och Spiderman är ganska bra också. Sen får vi ju inte glömma sånna här gamla historier också, som Romeo & Julia, eller ännu äldre, King arthur är ju jätte bra också. Ikväll tänkte jag se den 3 timmar långa versionen om trollkarlen Merlin, den är hur bra som helst! Utspelar sig också under King Arthur - tiden, ni vet med svärdet i stenen och allt det där. En film jag skulle vilja se men inte sett är Tristan och Isolde, också en sån där typist kärleks-historia som dessvärre även den slutar olyckligt. Fast de spelar nog ingen roll hur den än slutar, jag ska se den och jag ska gråta endå.

För att visa lite vilka filmer de är jag menar har jag här samlat lite klipp från några av dom:

-Romeo & Juliet
- The Three musketeers
-Batman
- Merlin
- Tristan & Isolde
- King Arthur

Kommentarer
Postat av: Emma

Men Harry Potter filmerna är ju så dåliga när man läst böckerna.. spyr nästan på dom fast ändå så måste man se dom! :P det är lite mysko! ;)

2007-05-07 @ 21:28:05
Postat av: oliviia

det ända fantasy jag orkar med e harry potter böckerna :P annars gillar jag hipp hipp hora bättre XD

2007-05-07 @ 21:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0