Dagen efter - kommentarer

Idag är det en sån där Dagen-efter-dagen-före-dag. Det är dagen efter kvalet och dagen före finalen. Vilken kväll det var igår! Åh vad jag har saknat de där. Endå dagen på året som hela Europa samlas och bara umgås på nåt vis. Så, roligt, jag njöt hela tiden!

Tänkte dela med mig lite av mina kommentarer och bedömningar av allt vad det gäller gårdagens show.


Arenan:
Jag kanske jämför med Globen när jag säger att, jag tyckte de kändes litet. När den kvinnliga programledaren sa " Make som noise!" var de inte mycket noise hon fick ur publiken precis. Var de bara jag som inbillade mig eller var inte raderna där bak tomma?
 Scenen kunde varit lite större den också, men jag gillade catwalken som gick ut mitt ur den. Bakrundskärmarna var jätte häftiga!

Programledarna:
Bra val av programledare i år. Dom såg jätte fina ut tillsammans och det var lätt att höra vad dom sa. Lagom klädbyten och lagon snack. Gillade det när dom lärde hela publiken räkna ner på finska, smart drag!

Luuk:
Pekka kom tillbaks!!! Det här var förfärligt, Luuk förstörde ju hela showen. Och den där tutan....! Hade jag varit i helsingfors vid det tillfället hade jag tagit den där j*vla tutan och stoppat upp den nånstans jag inte ska skriva om här. Värst var de ju när han började tuta mitt i Andorras låt. Okej, vi fattar att du tycker den är bra men snälla låt oss lyssna och bilda vår egen uppfattning. Hoppas han hinner få någon tillsägelse om att sluta kritisera låtarna till i morgon. Hur många svenskar lyckades han inte lura att rösta på Estland nu till exempel?

Mellanakten
:
Det måste vara svårt för Finland att leva upp till Greklands helt otroliga mellanaksnummer från förra året. Det är inte rättvist att äns jämföra. Jag tyckte dom gjorde det bra endå, det var snyggt men ganska trist. Fattade aldrig poängen riktigt. Tror jag måste g åo se fler gånger.

Slutresultat (låtar vidare till final) :

Vitryssland - Ja Ja ja!! Det här började bra, favoriten i final!

Makedonien - Yes, en till bra vidare, som jag önskat.

Slovenien - Helt okej den här också, den är fin.

Ungern - Näe inte denna! Kunde hon inte valt lite glammigare scenkläder?

Georgien - Ja den duger, blir bra före The Ark.

Lettland - Jag visste det! Och jag hatar det!

Serbien - Jo förstod att denna skulle gå vidare med, helt okej.

Bulgarien - Älskar landet, ogillar låten, hatar hennes röst.

Turkiet - Det här var en låt jag glömde bort, har lyssnat på den nu och den var ganska bra.

Moldavien - Ja den här tyckte jag om! Men kunde hon inte satt på sig nånting annat?!


Övriga tankar om showen:

Gillade stecherna dom hade innan låtarna, alltid lika spännande att se vad som skulle hända. Älskar när dom visar filmer från värdlandet så där, Grekland lade ner 30 miljoner på bara det förra året.
Det är ju egentligen skandal att vissa länder har reklam-avbrott i självaste ESC, skönt att vi slapp det.
 Asså jag tycker så synd om våra nordiska grannar, varken Danmark, Norge eller Island gick vidare. Att norge inte skulle göra det förstod jag men Island trodde jag absolut skulle gå till final, den var ju jätte bra. Andorra borde fått gå vidare också, föstår inte vad som hände där, trodde dom var jätte populära.
 Någon mer som tänkte på att det bara var östsasiatiska länder som gick vidare igår och att sju av dom tio bidragen bestod av endast en kvinna? The Ark känns väldigt tveksammt nu..


Kommentarer
Postat av: Marielle

Luuk var verkligen sämst som kommentator. Han måste verkligen skärpa sig tills imorgon. Mellanakten var trist.

Vitryssland säger jag Jaaaa till:D

Resten Nej! Eller vissa är väl rätt okej.

2007-05-11 @ 14:17:51
Postat av: Johanna

Så så så så så så Andorra gick inte vidare...eller? :'(

2007-05-11 @ 14:25:13
Postat av: Anonym

Oj, det är ju final ju... har nästan glömt det! Vilken tur att du skrev i min blogg.

Det skulle vara snygg om "ballonglinnet" fanns i gul oxå =) jag Älskar gult just nu!

2007-05-11 @ 16:19:38
Postat av: Mika

Och jag håller med dig totalt om den där förbannade Kristian luuk! Jag hade lust att ta och slå ihjäl honom. FYYYYYYYY! PEKKA RÄDDA OSS!

2007-05-11 @ 17:15:41
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag diggar din nya klocka! :D

2007-05-11 @ 19:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0