Bortrest

Japp jag kommer vara out-of- town ett par dagar framöver. Känns trist att åka hemmifrån nu när bloggen flyter på så bra haha:P Det här blir alltså sista inlägget jag skriver på ett tag nu, så de lär bli långt. Kommer bli tokig över att inte få skriva av mig någonstans, jag får ta med anteckningsblock, de har jag ju gjort förut.
Ja men vart ska jag då? Det kanske jag borde nämna. Tänkte försöka dra hela resan här faktist.

LÖRDAG:
Imorgon fem i 9 går tåget från Örebro Central till Stockholm central station, det betyder att jag anländer till Stockholm vid 11. Det bär då direkt iväg till Östermalm ( tjusigt tjusigt) och upp till lägenheten för att packa upp. Sen ner på stan igen och den här gången tänkte vi faktist göra en söder, vi ska gå i second-hand affärer på södermalm. Jag har gjort en karta med några olika vi ska besöka, det blir bland annat :
-Judiths Second hand
-Påkläderiet
-Tjallamalla
-Mormors skattkista
-Lisa Larsson
-Beyond Retri
m.m
Det är en skinnjacka jag främst är på jakt efter, men ska bli spännande o se om man hittar lite andra fynd.
Det är alltså vad dagen kommer ägnas åt. På kvällen tar vi en promenad bort till Nalen för att se den exemplariska steppgruppen JEERK. Min favoritgrupp! Har inte sett dom sen i höstas så ska bli jätte kul! Det är en Best-of-show så den håller på i 2 timmar. Vid 10 ska vi alltså vara klara där, blir lite småläskigt att gå genom Stockholm sådär på kvällen, har faktist inte varit ute så sent där förut.

SÖNDAG:
Även söndagen kommer spenderas i Stockholm city. Den här gången åt vanlig shopping skulle jag tro. Men eftersom affärerna stänger tidigt så kanske vi drar ut på upptäcksfärd på eftermiddan, som btw  brukar  sluta på gröna lund haha:P

MÅNDAG:
Nu får man gå upp tidigt för klockan 9 anländer resten av klassen till stockholm. Vi ska tillsammans gå i gamla stan ( tråååk), se riksdagshuset och sist men inte minst, besöka Expressen! Det ska bli jätte spännande, även om jag hade hellre viljat se Aftonbladet, för att då kanske få en glimt av schlagerbloggaren Tobbe haha ;)
Vi avslutar dagen med en gemensam lunch på nåt trevligt ställe och sen tar vi tåg(?) ner till nynäshamn för att där hoppa på en färga och åka över till GOTLAND!!

TISDAG:
00.20 kliver vi av i hamnen i visby och då bär det direkt iväg till Kneippbyn för att checka in i stugorna där och sen soova. Tisdagen kommer vi spendera i just Kneippbyn, det är som ett stort vattenland och stor lekplats typ. Fast det finns karuseller och båtar att låna och ja massor! Till och med villavillekulla ligger där! :D Ni vet pippis hus! Ska bli kul att återvända dit igen, jag var där för typ 7 år sedan nu och de va jätte kul faktist. Hoppas vi får bra väder bara.


..Onsdag och torsdag är jag lite osäker på hur dom kommer läggas upp men vi ska bland annat besöka Visby och ha en guidad tur där och så lite bad så klart. Ska bli superkul! På Torsdag kväll åker vi tillbaks till fastlandet igen och vid midnatt är jag tillbaks i vanliga tråkiga örebro. Så det blir alltså på fredag jag skriver här igen, om en vecka, hur sjutton ska jag klara mig?! Kanske kanske kanske de finns någon dator där tillgänglig men skulle knappast tro de, och har svårt att tro att jag skulle spela dator under klassresan. Nåt sånt här vill man ju njuta varje minut av, det är ju det sista man gör med klassen liksom. Verkligen nåt att komma ihåg. Jag har nyss varit och köpt ny kamera för att se till att få med allt på bild. Jag visar nog nånting här sen.

Jag kommer få värsta hemlängtan, har aldrig varit borta utan familjen i en hel vecka förut, det har bara handlat om dagar då.  Haha kalla mig datanörd men  kommer sakna datorn mycket :P Kommer sakna Koldun!!! Har ju blivit som en drog att sitta och glo på videor med honom, lyssna på låtar av honom och titta på bilder med honom. Har inte kunnat koncentrera mig på annat den senaste veckan, vilket är lätt att märka om man läst min blogg tralalala :P.
    
Var bara tvungen att avsluta med dom ;) hehe, I just can´t get enought! Tror jag ska lägga in några bilder på honom i mobilen så har jag lite sällskap med mig i alla fall haha!

-Hej då, nu ska jag till Stockholm och låtsas att jag går runt i monopol-spelet!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad kul det låter:D Jag har aldrig vart på Gotland så det blir lite fusk:P
Men jag kommer sakna dina blogginlägg som bara blir bättre och bättre. En stoor favorit just nu;)

2007-05-18 @ 22:06:05
Postat av: Anonym

Ohh vad kul! :D Jag är aaaviiiiis.
Och du, det är säkert helt okej att "spela data" på klassresan, Jag pysslade med det när vi var med klassen i Lindvallen, hihi ;)
Kram!

2007-05-18 @ 22:45:23
Postat av: Amana

Fan va kul det låter! Ha verkligen så jättekul - speciellt på grönalund, lova att du åker allt, haha :)

2007-05-19 @ 12:04:12
URL: http://lovesound.blogg.se
Postat av: Julia

Låter som en mysig resa. :) Kul med vintageshopping på Söder. Finns hur mycket roliga affärer som helst där och framför allt second hand. Mycket rolgare att shoppa där än nere på vanliga gatorna i city som an ju tröttnar på rätt snabbt.
Ha så kul i både älsklings-Stockholm och på fina Gotland!

2007-05-19 @ 17:52:20
URL: http://www.jullls.blogg.se
Postat av: felicia

om du gillar fina klänningar så ska du gå på saker och ting...har helt underbara klänningar:)min favvo 2hand butik!

2007-05-19 @ 22:29:27
URL: http://fashion93.webblogg.se
Postat av: Anonym

de låter jättetrevligt ;) men vem ska du dit med?

2007-05-24 @ 19:26:42
Postat av: Jessica

Anonym : Till stockholm var jag med en kompis och sen till Gotland var jag med hela klassen :)

2007-05-25 @ 22:21:59
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0