Bilder från resan

Precis som jag lovat tänkte jag visa lite bilder från hela resan. Först från Stockholm och sen från Gotland. För att inte hamna i konflikter så har jag undvikit att lägga ut bilder där någons ansikte syns. Dock får mina klasskamrater leva med att deras ryggar kan skymta i en och annan bild haha:P Fast dom flesta andra lägger ju ut praktiskt taget allt på bilddagboken själva så. Men jag tycker jag har alldeles för många okända besökare här på bloggen för att visa för mycket. Hoppas ni kan njuta av bilderna endå :) Jag tycker jag att jag fick till en hel del bra , tack vare min nya neonblåa älskling Olympus M710.

Stockholm:


På lördan blev de som bestämt second-hand shopping på södermalm men eftersom de regnade tog jag inte med kameran, jag brukar för övrigt inte ta nå kort alls när jag shoppar :P. Vi gick runt i säkert 6-7 affärer, nästan alla på Bondegatan, men jag hittade faktist ingenting. De fanns mycket snyggt men jag vart alltid så snål. Kändes hela tiden som jag skulle kunna få nya saker till samma priser, det var för dyrt helt enkelt. På kvällen var det JeerkNalen som gällde. Och Wow! De var de bästa jag någonsin varit på, shit va bra det var! Och länge höll de på också. Jag tog några kort med mobilen men de blev jätte dåliga. Så kolla istället in Mlis bilddagbok för några jätte bra bilder från showen där. På Söndan blev det en sväng på Östermalm innan affärerna öppnade klockan 12. Gick på stan hela eftermiddan då men köpte mest smycken. På Kvällen gick vi till Djurgårn och fotograferade lite. Gröna lund fanns det inte pengar eller tid till haha.
På Måndag kom resten av klassen till Stockholm och vi spenderade dagen i Gamla stan, på Riksdan, på Drottinggatan och sist men inte minst, på Expressen! Det sistnämda var absolut bäst, jag blev verkligen lockad till att bli journalist av besöket där. De var ashäftigt. Vi fick själva prova redigera en artikel med bild, text och rubrik, jätte kul verkligen. På kvällen tog vi buss till Nynäshamn för at sedan ta färgan över till...

..Gotland:



Första dan ( Tisdagen) på Gotland spenderades i Knepibyns Sommarland där jag inte tog med kameran faktist, jobbigt att släpa på när det finns så mycket kul att göra. Gå i villa ville-kulla, hoppa hopp-borg, åka karuseller och bara låta barnet inom sig leva ut helt enkelt. Det fanns även ett Vattenland men det var alldeles för kallt för att bada, tyckte jag. På kvällen cyklade vi in till Visby och strosade runt där tills solen började gå ner, mysigt! Dagen därefter skulle vi cykla igen, och den här gången 2 mil, fram och tillbaka. Det var till Lummelunda-grottorna vi skulle. Den turen tog upp nästan hela dan men det var trevligt också. Man cyklade längst vattnet så de var så vackert så. Ni kanske har lagt märke till att jag gillar att ta bilder vid vatten haha:P. På kvällen var vi nere vid stranden och bara grillade och hade det gött . Sen på torsdan var alltså sista dagen och då gick vi en guidad tur i Visby, de var ganska intressant faktist. Vi köpte även årets första och absolut godaste mjukglassen! Sen bar det iväg hem till fastlandet igen, först med båt till Nynäshamn, sen buss till Stockholm, sen tåg till Örebro Station och sist bil till hem, ljuva hem.

Kommentarer
Postat av: Elin

Dom där bilderna fick mig verkligen att längta till sommarlovet. Fifan va gottt me mjukglass!!

2007-05-26 @ 11:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0