Flying the flag for United Kingdom

Som bekant så har jag ju en liten förkärlek till allt vad som har med Storbrittanien och London att göra, men vad det gäller Eusrovision song contest tycker jag det är dags att dom skärper till sig. Dom tar det inte på allvar längre. Det bor 50 miljoner människor i Storbrittanien och förra året var det  endast 1 miljon som kollade på ESC. Det bor 9 miljoner i Sverige, varav 4 miljoner kollade. Ni förstår vad jag menar. Visst minns vi alla " Love shine a light " med Katrina and the Waves som vann hela tävlingen 1997? Det var ett riktigt bidrag med riktig musik. Något vi inte sett från Storbrittanien på ett antal år. Förra året befann vi oss i skolan, och vart är vi i år? Jo på ett flygplan!


Jag måste erkänna.. Jag gillar det endå.. Förstår inte vad det är med den här låten som får mig att tycka om den så mycket. Kan vara det faktumet att jag vet att de kommer från England som gör mig så övertygad, eftersom jag har sådan respekt för det landet. Förutom den urkassa dansen så är koregrafin ganska snygg egentligen. Men det finns en hake, Plagiat! Jag har sagt det förut men nu menar jag allvar. Lyssna på det Här. Det är så likt det kan bli och nu riskerar Storbrittanien att bli diskade från tävlingen. Fast det är klart..Skulle dom över huvud taget bry sig?

Kommentarer
Postat av: noja

Tack för att du tog dig tid att svara.

2007-03-31 @ 20:19:47
URL: http://bebisnoja
Postat av: Sweetheart

Den låten från -97 är ju jättefin, hade glömt den :)

2007-03-31 @ 20:50:23
URL: http://graceful.blogg.se
Postat av: Johanna

Vad fint du har fått det här.. riktigt proffsigt ju :D

2007-03-31 @ 22:08:11
Postat av: Stina

Jag håller med dig, låten från 97 var grymt bra!! fast måste erkänna att jag började gillar "skollåten" efter att ha hört den några gånger -le-

2007-03-31 @ 23:50:23
URL: http://pearlsoflight.blogg.se
Postat av: oliviia

skit! de va verkligen likt :P XD synd att storbrittanien inte tar de på allvar, dom hade nog kunnat få till nån jättebra låt om dom bara gjort mer reklam för de. snyggt inlägg dessutom, proffsigt gjort ;)

2007-04-01 @ 14:54:16
Postat av: Jessica

Stina: - jaa den är jätte fin! hah ja, jag gillade faktist också förra årets låt hehhe

Olivia: - aa precis. Tack för komplimangen :)

2007-04-03 @ 11:09:29
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0