Feberfri

 Usch va trött jag är på äckliga hostmedeciner, osväljbara tabletter och händelselösa hemma-dagar. Det var nästan ett nöje att få gå till skolan imorse . När jag sen märkte hur mycket jag missat och måste jobba ikapp längtade genast  hem till sängen igen. Aja, det är bara att kämpa på. Imorgon är det Litteratur-historia-prov som gäller. Känns ganska bra inför det, har pluggat en timme nu och visst går det alltid lättare att lära in nånting som faktist är lite intressant. Då är det värre med fysik och kemi proven jag måste ta mig itu med nästa vecka. Jag är verkligen sämst när det gäller NO-ämnen.
Skönt att det bara är 4 dagars skola nästa vecka också, är nämligen ledig på fredan, vilket passande nog visar sig vara min födelsedag. Så jag kan lugnt, utan att skolka, låsa in mig i garderoben och låtsas att jag inte existerar. Fast i år får jag nog endå ta mig en tur ut ur garderoben för såg på tv-reklamen nyss att Melodifestivalen 2007 släpps på DVD just den dagen, och enligt tradition ska den ju inköpas på premiärdagen.

Jag har under hela eftermiddan suttit som klistrad framför dataskärmen och pysslat i Windows-Movie-Maker. Det är ju så kul! Jag är helt fast i det där just nu. Mina över tusen bilder och filmer jag har på datan mixar jag med musik jag gillar och gör mina egna små filmer och videor med. Sen på kvällen har jag filmvisning för hela familjen haha! Min vän Marielle håller fortfarande på att skaffa material till MF-videon-2007, men förhoppningsvis kan jag börja jobba på den nästa vecka. Längtar så!

Nu ska jag gå och pilla i mig en sån där stor tablett igen och sen läsa lite till inför provet. Go kväll!


Kommentarer
Postat av: Marielle

Äntligen om en vecka så är Melodifestivalen ute, den ska naturligtvis köpas=)

Vad kul, du är experten på Windows movie maker;)

2007-03-15 @ 20:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0