Därför vill jag ha sommar

Jag vet inte hur många jag den senaste veckan hört säga " Jag vill ha sommar, NU! " . Och vet ni vad? Det vill jag me!
När jag hör ordet sommar börjar jag tänka på mycket saker, och då är det inte bad, glass och lov som många andra säkert först skulle komma på. I vanlig ordning drömmer jag mig direkt bort, bort ifrån Örebro, bort till platser som verkligen betyder nåt. Platser där jag kan vara mig själv, där jag är glad, där jag kan slappna av, där jag trivs, där sommaren är som bäst för mig.
Tänkte lägga upp lite bilder ( tryck för att se större) från dom här Speciella platserna. Under tiden jag gör det lyssnar jag på Sonjas mellobidrag " För att du finns " . En helt underbar sommarlåt!

Stockholm
Någon förvånad? Men Stockholm är verkligen gudomligt vackert på sommaren! Särskilt strandvägen som jag har på bilden här. Med dom gröna träden som går så fint ihop med dom vita båtarna och den klarblå mälaren. ( Bild : Jag, 2006 )


Böda Strand, Öland
Det här stället har jag åkt till så länge jag kan minnas. Dom har en av dom absolut vackraste och längsta sandstranden i hela Sverige. Campingen vi brukar bo på där är också väldigt mysigt. På bilden är det den lilla stigen man går på väg till stranden ( Bild: Jag, 2005)


Råå & Helsingborg
Utanför favoritstad nummer 2 , ligger den lilla orten Råå. Även där brukar jag campa. Det är nåt otroligt mysigt med dom små husen och dom smala gatorna. Anledningen till att jag tycker om Helsingborg så mycket ligger nog lite i att Fredriksdalsteater råkar ligga just där :P ( Bild : Råå Hamn bruphoto )


Hultsjön
Det här är nog endå platsen som betyder allra mest! Här växte jag upp. Här har jag spenderat varenda sommar i 15 år. Det är vid den här sjön och i den här lilla byn min älskade sommarstuga ligger. Det här är kärlek för mig. Lämnar aldrig! ( Bild : Jag, 2006)

Fredriksdal
Ja, här har vi de. Mitt älskade Fredriksdal. Det är egentligen som en stor trädgårn. Med en liten gammal by i. Och så ett muséum och så självklart, teatern. Jag har var där senast i somras. Fast då tyvärr inte och såg någon pjäs. men det var underbart att iaf få vara där. ( Bild: Fredriksdal.se )

Bomsta Baden
Det här är också en camping. Och anledning till varför jag håller av det här stället så mycket är för att mina farföräldrar är långtidscampare där och vi har sen flera år tillbaka åkt dit. Stranden är helt underbart fin och vattnet är alldeles klart! ( Bild: Bomsta-baden.se )


Det här är alltså bara några av alla dom ställen jag har som Måste att besöka i Sverige under sommaren. Förövrigt gillar jag nästan alla platser i Skåne. Och så västkusten förstårs. Dalarna är fint på sommaren också.. och Jämtland gillar jag med..och Göteborg får jag ju inte glömma! 
..När jag tänker efter så är Sverige ett otroligt vackert land.. faktist..

Kommentarer
Postat av: Marielle

Underbart fina bilder:)

2007-03-19 @ 20:39:38
Postat av: Emma

Kan bara hålla med.. vi har väldig tur att vi bor i sverige! ;)

2007-03-21 @ 19:51:36
Postat av: Johanna

Åååh ge mej sommar nuu!

2007-04-11 @ 15:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0