Sommarplågan

Jag är på sätt och vis glad över att det vart en regnig midsommarafton. Hade inte stått ut med att vara ute hela dan med svidande ögon, rinnande näsa och rosslig hals. Det är allergin jag talar om. Det har drabbat även mig. Något jag egentligen väntat på hela livet. Eftersom min mamma är allergisk mot hälften av jordens existens så visste jag väl att jag skulle få nåt. Det började redan lite smått förra sommaren, men dom senaste veckorna har det varit värre än någonsin.  Jag har inte varit och testat mig än men misstänker att det är gräset jag är allergisk mot. Det räcker med att jag sover med fönstret på glänt och jag vaknar med ihopvarade ögon. Det är hemskt! Kan inte vara ute längre. Brukar ta Kestine tabletter och det hjälper ett tag men eftersom jag inte får ta mer än 2 per dag klarar jag mig inte på det så länge. Har ju även ögondroppar jag kan ta, men dom står fortfarande orörda i medicinskåpet. Tycker inte om att stoppa saker i mina ögonen, men ikväll verkar det bli sista utvägen. Klarar inte det här mer. Ni vet hur det är när man står i duschen, och så rinner det ner schampo från håret till ögonen och det svider till. Så har jag det Hela tiden när det är fint väder. Just nu vill jag bara låsa in mig i garderoben resten av sommaren.

Kommentarer
Postat av: madde

Fy va hemskt, ögonen som är så känsliga också. min syster har pollenallergi och hon har de verkligen jätte jobbigt på våren så ja förstår

2007-06-25 @ 12:55:44
Postat av: Mika

usch, stackars dig! hoppas det blir bättre.
kram!

2007-06-25 @ 17:57:05
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Mattlan

Jag vet hur hemskt det är. Är själv mot bla. björk, och lite annat trädpollen. Troligtvis är du allergisk mot Gråbo eller Timotej, eller något annat gräs. De är just nu. Man kan göra pricktest, men kom ihåg att de bara är 90% säkra.

2007-06-25 @ 19:04:26
URL: http://mattlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0