Temperaturen stiger...

Så var vi där igen. Ett nytt år, vilket också innebär att jag drabbas av min årliga schlagerfeber! Det brukar annars inte dra igång först i Februari men jag känner av lite vibbar redan nu. Känns väldigt tidigt, speciellt vid tanke på att min feber inte går ner först frammåt sommaren igen. Men i år ska jag försöka att inte bli fullt lika schlagertokig som andra år. För när melodifestivalen drar igång känns det som om det fyller upp hela min fritid och det är de enda jag kan tänka på, vilket medföljer att jag då måste ge upp nåt annat. Jag fruktar för vad det kan bli den här gången...

mello 07Nu är det i alla fall bara 19 dagar kvar till startskottet, Jönköping 3:e Februari. Med artister som Anna Book, Elin Lanto, Tommy Nilsson och Andreas Lundstedt (- Vote people, Vote!! ). Ska verkligen bli hur kul som helst, svtsatsar verkligen stort på mello i år med massa extra program och förhoppningsvis en hel del överaskningar. Även fast jag har svårt att tro att årets festival kommer kunna leva upp till förre årets, för det var verkligen magiskt! Även fast jag personligen inte är så jätte nöjd med resultatet men aja. Det där är historia nu! Förra årets låtar har slutats spela på radion och artisterna är inte ständigt på löpsedlarna längre.
Melodifestivalen 2007 står på tröskeln och bara väntar på att få kliva in i svenska folkets vardagsrum och fylla upp vår vardag med glitter, glamour, skratt, tårar, spänning, skandaler och det viktigaste av allt, musiken!

" Och det är kärlek och det är vindar. De är ögon och de tindrar. Och massa andra trötta gamla klyschor. Som säger allt och ingenting. Och det är stjärnor och de brinner. Det är världen och den försvinner
Och titeln ska sitta som ett slag i magen. Det är ju värsta schlagern!! "

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag har faktiskt fått lite schlagervibbar:) Längtar tills att sätter igång

2007-01-15 @ 17:46:34
Postat av: Mika

Jag har lyssnat på min tre timmar långa MFplaylist hela dagen idag, haha (: Melodifestivalen är ju en riktig livsstil ;)

2007-01-20 @ 20:41:31
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se
Postat av: Nellie

Men usch jag hatar schlager!!!!!

2007-01-25 @ 19:09:41
URL: http://eruanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0