Smygstart

Okej, nu är jag drabbad. Har spenderat dom senaste timmarna åt att kolla 2004:s och 2005:s Melodifestivalen Final. Schlagerfebern är på högsta grad! Kan inte vänta till nästa lördag då det äntligen äntligen drar igång. Kunde inte låta bli att också börja förbereda mitt lilla schlagerparty, med hjälp av Julias alla tips. Idag har jag skrivit ut lite recept och sen använt mig av Mello-logga-mall till att måla på servetterna med. Visst blev de fint?Mello-servetter
Imorgon ska jag ner till Biosalongen (- Gu så tjusigt det låter) och lära mig hela kontrollpanelen där. För på lördag ska det växlas mellan både DVD, Kareoke, video och TV. Alldeles för krångligt för mig och min otekniska hjärna  :P.
Blev värsta besviken idag när jag klev in på Ica för att köpa Aftonbladets schlagerbilaga och så finns den inte! J*vla sega sk*t Örebro hade inte fått in den än och hade alltså bara kvar fredagens bilaga. Får ta en till tur i morgon igen för den här tidningen måste jag ha, har inte läst nånting om schlagern i tidningarna i år. Så lite halvt desperat har jag bläddrat igenom förra årets löpsedlar som jag har ligger kvar i min schlagerlåda. Skämdes nästan lite när jag drog fram och såg hur dammig den hunnit blivit. Har ju inte ägnat en tanke åt Melodifestivalen dom senaste månaderna. För tillfället kan jag inte förstå hur jag överlevt.. Men har ju haft mitt lyckopiller Jeerk att tänka på och glädjas åt. Som jag dessutom såg första gången i just... Melodifestivalen! Vad sjutton skulle Sverige vara utan den? ;)

Kommentarer
Postat av: Julia

Ooh, jättefina servetter! Vi försökte också måla direkt på servetterna men de gick bara sönder. Men dina blev ju super. :D

För övrigt så TROR jag att Aftonbladets bilaga släpps på måndag eller tisdag. Inte hlet säker dock.

2007-01-27 @ 23:10:11
URL: http://www.jullls.blogg.se
Postat av: Marielle

Fina servetter:) Du är jätteduktig.
En vecka kvar o sen smäller det:D Jippie!

Måste också ha Aftonbladets bilaga men de sa på schlagerkoll tror jag de va att den är ute på måndag;)

2007-01-27 @ 23:50:53
Postat av: Steph

Jeerk,lyckopiller? ja det kan lugnt säga^^ behöver själv ny dos av de hät lyckopillret snart. saknar dom så. e så glad att jag kollade på mellofestivalen JUST vid det tillfället. vem kunde ana allat som hände ett halvt år senare tack vare det^^

2007-01-28 @ 04:44:35
URL: http://strnadova.blogg.se
Postat av: Jessica

Julia: - Tack, de var ganska svårt faktist, använde vattenfärg.
jag börjar okcså misstänka att den inte släpps först då. Dom i affären fattade inte ett skit av vad jag pratade om så:P

Marielle: - Tack så mycket, är ganska nöjd själv. Kommer visa fler resultat av mitt schlagerpyssel i veckan.
Japp en enda vecka! weii!

Steph: - Japp ena riktiga lyckopiller är vad dom är;)

2007-01-28 @ 14:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0