Herrskap och tjänstehjon

herrskap och tjänstehjonNu hoppas jag verkligen att ingen missade gårdagens stora tv-upplevelse, Fredriksdalsteaterns " Herrskap och tjänstehjon ". Jag satt iaf som klistrad och såg hur Eva Rydberg gjorde det ännu en gång!
 Ett briljant lustspel som man verkligen blir glad av att se på. Jag (som själfallet spelade in allt ) har kollat igenom pjäsen 3 gånger nu, och den blir faktist bara bättre och bättre. För ska jag vara ärlig så förstod jag faktist inte handlingen första gången jag såg den.
Även fast pjäsen var bra tycker jag fortfarande inte att den riktigt kan leva upp till 2005:s föreställning. Skämten var inte riktigt på samma nivå även fast Eva Rydberg deltog bra mycket mer i denna än i den förra. Men hon kommer endå alltid med bästa citaten " - Är man döv så är man, och hör sen!" haha! och allting på den härligaste och bredaste skånskan såklart. Hennes dotter Birgitta Johansson deltog som vanligt också i pjäsen, och henne beundrar jag verkligen! Vilken talang! Gillar hennes röst när hon pratar och sjunger. Förhoppningsvis blir det hon som tar över Fredriksdal en vacker dag. Två riktigt kända ansikten som deltog var Ulf Brunnberg  och Sanna Ekman som vi känner igen från Jönssonligan och Tre kronor etc. Fast det där med att dom är kända spelar inte så stor roll egentligen, huvudsaken är att dom bjuder på bra skådespeleri och rolig underhållning.
Även fast inte Andreas (- i hur många inlägg har jag inte nämt honom nu?!) var med så fanns det faktist något att kolla på även denna gång ;-), Josef Vega som var med i kören ( se bild ) och deltog i lite allt möjligt tyckte jag faktist var lite halvsöt i sin röda basker hihi.
Japp, de var en liten recension av 2006:s uppsättning från Fredriksdalsteatern i Helsingborg. Till sommaren kommer förhoppningsvis en ny, för i år ska jag ner till Helsingborg och se teatern live där!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Sjävklart missar man inte Eva Rydbergs underbara teatrar:)

Wow, se en teater live är stort. Jag vill med!

2007-01-02 @ 23:35:09
Postat av: Ulrika Morén

Jag tyckte också den var asbra!! Jag gillade nog i alla fall 2006 bättre än 2005, för musiken var mycket bättre i 2006.
Jag tycker att du ska bli medlem i en fanklubb jag och en till skapat, www.tullandelvis.se. Den är Evas fanklubb! Följ med oss till Fredriksdal i sommar också!!!

2007-04-23 @ 14:30:52
URL: http://www.tullandelvis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0