Egoist? ..ja visst..?

Har märkt nu att, Gu vad folk är uppmärksamma på varandra egentligen! Endel lägger ju märke till Allt. Jag förstår inte att dom orkar! Själv tänker jag aldrig på om någon på skolan t.ex jämt har samma tröja på sig, om nån har en finne, eller vilka som är ihop med vilka och hur länge dom har varit tillsammans. Men så visar det sig att folk faktist har koll på sånt.
Själv har jag fullt upp med att hålla koll på mig själv. Har inget minne av att jag nånsin hört mig själv säga "- Men gu, sådär kan man ju inte gå klädd! " eller påpekat att någon gått konstigt eller nåt sånt. Visst är det bra att inte prata bakom ryggen på folk men jag känner mig taskig när jag inte ser att en kompis har nya kläder på sig. Men jag tänker helt enkelt inte på sånt, även när det gäller mina närmaste vänner. Har så mycket andra tankar i huvudet, speciellt såhär sista året i grundskolan då det också kan kännas onödigt att börja ta reda på fakta om massa folk man endå inte kommer se nå mer. När det gäller kärlekspar t.ex , då får jag bara den där sången " -Vad gör det om hundra år när allting kommer kring.." i huvudet. För ja menar, vad har jag för nytta av att veta sånt? Speciellt när det gäller personer jag inte umgås med och snart kommer skiljas från. Och det jag inte vill att folk ska veta om mig, tar jag ju inte reda på om dom.

Så, är jag egoistisk som inte tänker på andra på det viset? Eller bara ouppmärksam och tankspridd?

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

Ganska ouppmärksam skulle ja nog säga hahahah!

2007-01-10 @ 17:03:38
Postat av: Marielle

Oj så du är sån haha. Jag är väl lite sån också

2007-01-10 @ 17:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0