Älskade Fredriksdal


teater
Det är knappt en halvtimme kvar nu! Klockan 20.00 får jag äntligen se min kära kära Fredriksdalsteater igen. En av dom finaste och bästa platserna på hela jorden enligt mitt tycke. Jag hittade kanske inte bästa bilden att lägga in men det är så svårt. Söker på man på Fredriksdal så får man mest upp bilder på massa blommor och sånt. Eftersom stället egentligen är som en stor herrgård med träd, blommor, dammar, en liten ministad och så själva hjärtat såklart, teatern. Min dröm, min framtid. Varje år sätter  Eva Rydberg  upp en stor pjäs som sen spelas där hela sommaren ut, vilket brukar bli ca: 60 föreställningar ( - Jag är påläst ) och sen strax efter nyår visar svt hela uppsättningen i tv. Själv har jag tyvärr aldrig varit och sett nån uppsättning live där eftersom teatern tyvärr ligger enda nere i Helsingborg, men jag var faktist där i somras och var in på själva Fredriksdal, bara för att känna av.. atmosfären lite hehe. Men det var verkligen hur vackert som helst, jag hade ju till och med turen att springa på en skådespelare som jag kände igen sen förra sommarens pjäs. Så det var lite kul! Det var dessvärre inte själva Eva Rydberg eller ännu bättre... Andreas.. Det var nämligen där jag upptäckte honom, fast i tv då. Tyvärr kommer han inte vara med ikväll, men det ska iaf bli superkul att återse teatern och alla duktiga människor som sliter hela somrarna där. - En dag ska jag bli en av dom..

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag gillar också dem teatrarna väldigt mycket:) Eva är så härlig. Om inte hon hade vart där så skulle det inte bli något tv-tittande.

Åh, jag vill me dit men då helst se en teater live:)

2007-01-01 @ 22:37:19
Postat av: Emelie

Ååå, jag bara äääälskar teater och speciellt på fredriksdal, det är så mysigt där! Och jag dycker verkligen att Evas dotter Birgitta är fantastisk! Hon blir bara bättre och bättre helatiden!!
Kramar till er!! :P

2007-08-20 @ 13:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0