Tre solförmörkelser

Jag tror jag just har sett den sämsta filmen som gjorts i Sverige. Nämligen Richard Hoberts medeltidsfilm Tre solar.  Jag såg trailer på den för typ flera år sen och lovade mig själv redan då att den här filmen skulle jag då aldrig kolla på. Men..så fick jag ju igår reda på att favoritskådespelaren Anastasios soulis medverkar i den och då var de kört på en gång. Men det var faktist inte värt att sitta och plåga sig igenom hela filmen för att se honom i kanske 30 sekunder. Han dök upp från ingenstans och skrek " - Döda mig, jag orkar inte leva längre. Skjut mig snälla! Döda mig! " och sen spräckte dom skallen på honom med hjälp av en sten.. mysigt mysigt. Nästan lika trevligt som när dom spettsade Rickard Wolff på ett kors. Eller varför inte när den där prästen begravde sin dotter levande? Ni förstår vad jag menar.
Det står att filmen ska vara " gripande". Men varför då, i dom mest gripande scenerna, lägga in humor? Som när Kjell Bergkvists karaktär just försökt hänga sig pga av att hela hans familj dött i pesten. Efter ett misslyckad självmordsförsök ersätts det av skratt.
Huvudrollen spelas av Lena Endre och andra svenska skådespelare som medverkar är bland annat Mikael Persbrant, Rolf Lassgård, Sven-Bertil Taube och Maria Bonnevie. Skådespelarinsatserna är egentligen det enda som är bra.
Allting utspelar sig på nåt lite Rohan-insperande ställe och får en att tänka lite åt Sagan-om-dom-två-tornen-hållet. Fast det här känns något grymmare. Skillnaden är att det händer i Sverige och inte i nåt påhittat sagoland. Det känns lite grann som den där  Tv4-serien " Hem till Midgård ". Fast allvarligare, äckligare och sämre.. Just nu är jag bara förbannad på mig själv som slösade bort 2 timmar åt det. Så nu är Ni varnade :)

tresolar
Kjell Bergkvist & Lena Endre

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ja nu måste jag ju bara se den för att du tyckte den var så dålig! sån är jag måste avgöra själv.. tre solar.. hm ska kolla med fadern min om han har sett den lr jocke haha! den verkar lite smått äcklig.. men nu måste jag ju bara se den! :P hhaha

2007-02-14 @ 19:07:27
Postat av: Emma

det var jag som skicka till dig kom inte med konstigt.. men bara så du vet :P haha

2007-02-14 @ 19:08:03
Postat av: Jessica

Jag tar med den till dig i skolan imorgon då ;)

2007-02-14 @ 19:12:05
URL: http://missdeardiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0