Skrällodifestivalen

Wow, vilken kväll det var igår! Luuk var bättre ,låtarna var bättre, showen var bättre och resultatet var bättre marieän bäst! Jag älskar melodifestivalen!
Och för tillfället älskar jag svenska folket, som vet hur man röstar med hjärtat! För tror ni " Trying to recall" hade gått vidare om det tex varit Jessica Andersson som suttit där mitt på scenen och sjungit? Nej! Nu var det något nytt och fräsch ( - Inte för att Jessica Andersson är ofräsch..), och faktumet att Marie Lindberg var lärare och hade typ aldrig stått på en scen förut berörde folk. Låten var ju dessutom jättefin, det rann nog tårar i många hem igår. Jag var bara lycklig! Och när Marie sa " Det här är en saga , jag är prinsessa nu" kände jag för första gången, att nu vill jag vara med i melodifestivalen. För tro det eller ej, men det har faktist inte lockat mig förut. Jag har länge tänkt att jag velat jobba med melodifestivalen, kanske i kören eller som ljudtekniker eller korograf eller nåt. Men när jag såg Maries tindrade ögon kände jag att, det här vill jag vara med om! Perfekt att jag känner så nu också, när jag äntligen fått åldern inne :D fast det där med att kunna sjunga och skriva låtar är ju en annan sak..

Att The Ark gick vidare var ju ingen överaskning, och det gjorde nog inte många besvikna heller. Låten var fantastisk! Även fast den påminner hur mycket som helst om Edison Lighthouses " Love Grows" , ja vissa delar i all fall. Men tror det kan vara det som är faran om vi skickar The Ark till Helsingfors, folk gillar inte plagiat.
När jag vaknade imorse fick jag värsta bilden framför, hur Carola lämnade över Sångfågeln till just The Ark..kan de betyda nåt tro..?

Jag hoppas verkligen Jimmy Jansson kommer till Globen genom andra-chansen nu. Tyckte han var hur bra som helst! Hade inte Marie gått vidare så skulle han defenitivt gjort det. " A-a-manda" har jag gått och sjungit hela dan nu, för versen kan jag inget ur, spelar ingen roll hur många gånger jag spelar låten. Jag är nog bara inte tillräckligt kvick i munnen .
Att Jessica Andersson fick gå till Andra-chansen hon med känns rättvist. Låten var ingen höjdare men showen var bra och Jessica var bra. Ingen anledning att klaga på henne i år. Hade ju inte vart kul om hon fått åka ut som 5:a i år med.

Nu hinner jag inte skriva mer, men måste bara påpeka en sista gång hur nöjd jag är med resultatet. Alla hamnade på den plats dom förtjänade. En magisk kväll!

Bild tagen av Stephanie

Kommentarer
Postat av: Elin

haha " Skrällodifestivalen" Du kan allt få till de du:P

Ja mina ögon var då inte torra efter att Marie gått vidare igår

2007-02-11 @ 21:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0