Röhrande Schlagershow

Jag vet att jag är lite efter med att skriva om gårdagens festival men jag var bara tvungen att läsa igenom alla kvällstidningar först. Snacka om att folk har delade meningar angående gårdagens tillställning. Speciellt när det kommer på tal om Christian Luuk, antingen så tyckte man han var hur bra som helst eller också vill man bara ha tillbaks Lena PH. Jag vet inte riktigt, visst saknar jag Lenas alltid nya entréer och klänningar men samtidigt känns Luuk lite mer som en programledare på riktigt. Skämten låter lite mer spontana än inlästa.
Mellanaktsnumret var jätte bra, och då menar jag självklart musikalen. Jag har alltid gillat Hanna Norman men hade ingen aning om att hon kunde sjunga. Niklas Andersson och Gunilla Backman var också hur bra som helst. Ska bli jätte spännande att se vad som väntar nästa vecka. Verkligen hur smart som helst av svt att sätta upp de här.

Angående artisterna och låtplaceringen har jag inte så mycket att säga. Det blev som dom flesta hade Johantippat,  Anna och Tommy till final. Att Elin Lanto och Uno & Irma gick till andra chansen kändes väl också ganska öppenbart. Det jag inte förstår är, vad hände med Andreas lundstedt?! Vilken chock jag fick när 5 låtar skulle gå vidare och han inte kom med. Och när jag såg Johans besvikna blick var de knappt så jag kunde hålla tillbaks tårarna. Blev så himla ledsen för hans skull, första gången han tävlar i melodifestivalen och så blir de såhär. Okej, låten var inte bäst i världen men den förtjänade faktist att gå till andra chansen åtminstånde.
Det hjälpte inte att jag ramade in honom så fint och att han fick sitta på hedersplatsen. Inte heller hjälpte det att jag röstade 2 gånger.
Låten fick endå ganska bra kritik i tidningarna dagen efter, vet inte riktigt vad det var som gick fel egentligen. Kanske var de före lite schlager i låten eller så blev den för tjatig bara. För numret var ju grymt snyggt, synd att Johan inte fick vara med mer i bild. Hade jag inte innan vetat att han skulle stå där uppe så tvivlar jag på att jag hade sett honom. Det som fick allra bäst kritik var endå Andreas kläder, vilket gör mig desamma egentligen. Det var ju inte Johan som hade sytt eller valt ut dom.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Johan kanske inte vann, men han har iaf vunnit ditt hjärta:)

2007-02-04 @ 17:38:53
URL: http://strnadova.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0